י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קורע לב

רונן חנניה הי"ד מובא למנוחות: "תודה לה' שריחם על הבן"

אלפי בני אדם נכחו הערב בהלווייתו של רונן חנניה הי"ד שנרצח אמש בפיגוע בחברון. בהלוויה שהתקיימה בהר המנוחות שבירושלים, ספדו לו בניו אשתו ואישי ציבור | בהספד קורע לב אמרה אשתו: "תודה רבה לה' שהבן שלי ניצל, אין לי כלום בעולם בלעדיהם"

רונן חנניה הי"ד מובא למנוחות: "תודה לה' שריחם על הבן"
בנו של רונן הי"ד מספיד בבית ההלויות בהר המנוחות צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בהלוויה קורעת לב, מובא למנוחות בשעה זו (ראשון) רונן חנניה הי"ד שנרצח אמש בפיגוע רצחני בקרית ארבע. בהלוויה, בהר המנוחות בירושלים משתתפים אלפים שהגיעו ללוות את רונן בדרכו האחרונה.

דניאל, בנו של רונן הספיד את אביו: "אבא יקר, אני לא מאמין שאני במעמד כזה אבל הקדוש ברוך הוא עשה לי נס ענק. אבא, זכית למות על קידוש השם. אני קורא לכל ממשלת ישראל להבטיח שזה לא יקרה כלום. אל תרחמו על המחבלים. הם מקדשים את המוות ואנחנו את החיים. הייתי קרוב אליך גם בדקות האחרונות. כולכם תחזרו בתשובה ותתחילו לקיים מצוות שנזכה למשיח".

כזכור, אמש במוצאי שבת, המחבל מוחמד ג'עברי פתח באש לעבר רונן חנניה הי"ד ובנו דניאל חנניה עם רובה מסוג M-16. חנניה נהרג מהירי, כשבנו דניאל נפצע וניצל בנס ממוות. חובש שהגיע לזירה, עופר אוחנה, נפצע קשה מירי המחבל ואיש ביטחון נוסף נפצע קל. המחבל חוסל.

הרב דוד לאו מספיד בהלוויה / צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מירב, רעייתו של רונן: "בעלי היה נשמה טובה. בן אדם אציל. כולם אהבו וחיבקו אותו. הוא היה טוב לי ולבן שלי. אני לא כועסת, תודה רבה לה׳ מאה פעמים שהבן שלי ניצל. אין לי כלום בעולם הזה בלי בעלי והבן שלי", דברי ההספד הובאו באתר 'ישראל היום'.

בלוויה ספד לו אחד מחבריו של רונן: "כולנו מזועזעים. רונן הקדוש יחד עם רעייתו מירב ובנו דניאל התהלכו בארץ לאורכה ולרוחבה עד שבחרו להתיישב בקריית ארבע. רונן הלך בחברון ללא פחד עד שאתמול מחבל ערבי נתעב רצח אותו בדמי ימיו".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיע ללוויה וספד: "זה חילול ה' שבידיים שלנו להסיר, במאבק עיקש באויב בלי להתבלבל. לדעת איך מתייחסים לאוייב ומנצחים אותו. זה חילול ה' שצריך להסיר על ידי קידוש ה', זה בידיים שלנו, להסיר את החילול ה' הגדול הזה. אנחנו לא מבינים למה אבל ככה זה. גם הנביא יחזקאל אמר: "ואומר לך בדמייך חיי" יכול להיות דבר כזה שדם נשפך? והנביא יחזקאל חוזר ואומר: ואומר לך בדמייך חיי. אחריות שלנו להוסיף חיים: אהבת התורה, אחדות כמו שרונן חי את חייו".

 הלווית רונן חנניה הי"ד / צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חבר הכנסת איתמר בן גביר, חברו ושכנו של רונן: ״העוקד והנעקד והמזבח, זה הסיפור של רונן ושל כולנו שכדורי מחבלים שורקים ולפעמים גם פוגעים. רונן עבר להתגורר בקריית ארבע ולא היה מאושר יותר ממנו. חברון זה מלשון חיבור ורונן השם יקום דמו היה כזה. רונן ורעייתו מירב גידלו את בנם דניאל ונס גדול היה לנו. רונן תמיד מיהר לעזור ורצה להגן. הגיע הזמן שמקבלי ההחלטות יבינו שדם יהודי לא הפקר, שנוכל ללכת כאן בבטחה ובגאווה. הגיע הזמן שנחזור לעצמנו. אני משתתף בצער המשפחה. נעשה הכול כדי להשיב מלחמה, כדי שהידיים של החיילים שלנו יפסיקו להיות כבולות״.

יניב, האח של רונן, ספד בבכי: ״אח שלי היה שושן. בוא תראה כמה באו לכבד אותך. רונן אחי הקדוש, איש שהכול בו, מידות טובות, חסד, עזרה אין סופית לזולת, תמיד משמח את כולם. עבר לפני כמה שנים לחברון. אמר לי: 'תראה איזה יופי, גן עדן. תבוא, תראה כמה כיף פה'. אמרת לי: 'חבל שלא באתי לכאן לפני כן'. שיידע כל העולם שנרצחת רק בגלל שאתה יהודי. אויבינו חורשים עלינו מזימות. השם בחר בך להיות הקדוש של המשפחה. רונן, בשם כל המשפחה, אנחנו מבקשים ממך סליחה שלא התראינו מספיק, שלא למדנו ממך מספיק, תהיה מליץ טוב בשבילנו. אנחנו בוכים בגלל החוסר שלו. אנחנו עם חזק. חמאס וג׳יהאד, אנחנו לא נתייאש לעולם. איך אתם מעיזים להרוג ולדקור בשם אלוהים. אלוקים ישרוף אתכם. הוא רחמן ולא אוהב שהורסים לו את האנושות. אני קורא מכאן לכל גורם בממשלה, הגיע זמן לנקום. רק נקמה. אנחנו לא אמורים ללכת בפחד ברחוב״.

חבר הכנסת אוריאל בוסו: "משפחה נפלאה, שורשית שגדלה ביפו. רק בשל היותו יהודי נרצח בידי שפלים תאבי דם. ביטחון אזרחי ישראל מופקר לחלוטין. דין קריית ארבע כדין תל אביב. אם הפיגוע היה בתל אביב סדר היום לא היה כשורה. הגיע הזמן לתת ביטחון לכל אזרחי ישראל".

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו הוסיף: "אנחנו רק רוצים לשבת בארץ ולחיות בה. גם כאשר ישנה מכולת לא מסתכלים עם בעל המכולת יהודי או לא. לחיות בה בדרך רגועה כמו רונן איש טוב, איש חסד שאוהב לעזור. הולך עם הבן במוצאי שבת עשרות מטרים משם טמונות העצמות של נרצחי תרפ״ט. פשוט לחיות בעיר האבות שהפכה נחלת בנים. אנחנו מבקשים ממך רונן היה נא מליץ יושר, שיזכו לחיות בה בשלום ובשלווה. הכאב בלבה של אימך ענק". דברי ההספדים הובאו באתר 'ישראל היום'.

רונן חנניה פיגוע קרית ארבע הר המנוחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד