כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
כובע ללא שוליים, וישועות

הסיפור המלא של מסורת 'הגלימה הקדושה' 

הוחזרה עטרה ליושנה: הגלימה הקדושה שהביאה להתרגשות גדולה בקרב יהדות ספרד מתברר כהיסטוריה רבת שנים מאז הקמת ישיבת 'פורת יוסף' בירושלים, 'בחדרי חרדים' עם הפרטים סביב הגלימה השחורה והמצנפת שלבש חכם מנצור בן שמעון זצ"ל עד לחידושו על ידי בנו הגאון הצדיק חכם ניסים בן שמעון 

הסיפור המלא של מסורת 'הגלימה הקדושה' 
חכם ניסים בן שמעון לצד אביו חכם מנצור צילום: ישי ירושלמי וארכיון

מתברר כי הגלימה הקדושה אותה לבש הגאון הצדיק חכם ניסים בן שמעון בפומבי, בכינוס בחירות אמש (מוצאי שבת) שנערך בביתו היא מסורת רבת שנים, גלימה שחורה עם מצנפת שחורה - כובע ללא שוליים בכלל, בשונה מהלבוש האשכנזי. 

'בחדרי חרדים' בדק וחקר את ההיסטוריה, את הגלימה הקדושה לבש אביו הגאון הקדוש חכם מנצור בן שמעון זצ"ל שקיבל את הלבוש מהגאון רבי בן ציון חזן זצ"ל ראש ומייסד ישיבת 'פורת יוסף' בשליחותו של מרן ה'בן איש חי' זצ"ל, הגלימה לא הייתה לפי טבעו כי ברח מהכבוד, אך הגלימה הזו היא מסורת כצורת הלבוש של חכמי 'פורת יוסף' שלבשו את הגלימה כדוגמת רבי בן ציון חזן, חכם אפרים הכהן ורבי יעקב עדס זצ"ל. 

חכם מנצור, לא שינה את הלבוש שהיה קדוש בעיניו, אף על פי שחכמים בני גילו כדוגמת חכם בן ציון אבא שאול וחכם יהודה צדקה זצ"ל הוא לא שינה מלבושו בבחינת לא שינו את שמם ולבושם.  

יודעי דבר אומרים, כי כמו בלבוש הירושלמי המסורתי שיש סודות כדוגמת שם הויה, גם בלבוש הזה יש סודות קדושים, גם ברוחב של השרוול וגם במצנפת. 

כיום, בדורנו אנו לא נשאר מי שלבוש את הלבוש הספרדי של פעם וכעת הוחזרה עטרה ליושנה כשהגאון הצדיק חכם ניסים בן שמעון החל ללבוש את הגלימה. 

בתמונות שהגיעו ל'בחדרי חרדים' נראים שושלת רבני בן שמעון שגם הם לובשים את הגלימות חלקם בגלימות כמו של הראשון לציון אבל רוב הרבנים לבשו את הגלימות השחורות ומצנפת שחורה. 

רבים מספרים כי יהודים רבים שהיו זקוקים לישועה לאחר סבל ממחלה או וכדו' שלבשו את הגלימה של חכם מנצור זצ"ל וקראו כמה פרקי תהילים ראו ישועות גדולות בזכות אותה קדושה של הצדיק שרוחו עדיין חופפת על החפץ שבה השתמש כפי שמובא בספרי חסידים. 

 

גלימה חכם מנצור בן שמעון הרב ניסים בן שמעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד