כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הגר"ד יוסף לנתניהו: הצוואה - "הצלת עולם התורה"

נשיא המדינה לאבלים: "דווקא משום שהיה גבוה ברוח התאמץ להיות חלק מהעם" • ראש הממשלה: "עסק בנצח שלנו"

הגר"ד יוסף לנתניהו: הצוואה - "הצלת עולם התורה"
גיל יוחנן, ynet



נשיא המדינה שמעון פרס, וראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיעו היום לביקור תנחומים בבית משפחת יוסף.

הם ניחמו את בנותיו של הגר"ע יוסף זצ"ל - עדינה, לאה, יפה, מלכה, רבקה ושרה ואת כלותיו - וישבו עם בניו של נשיא מועצת החכמים - הרבנים הגאונים אברהם, יצחק, דוד ומשה.

הנשיא אמר: "קשה היה להכיר באמת את אבא. הוא אהב את עם ישראל אהבת אמת ולא חשב שאנחנו שני עמים אלא עם אחד ורצה מאד לאחד אותו. הוא התאמץ להיות חלק מהעם דווקא משום שהיה גבוה ברוח. העם הקדיש לו את ההספד היפה ביותר כשעלה בהמוניו לירושלים. הוא אהב את העם והעם אותו". הנשיא הרכין ראשו והוסיף בכאב: "הוא נתן נשיקה לזה ונשיקה לזה, אבל תמיד השקיע בחוליות המחברות של העם".

הרב אברהם יוסף, רבה של חולון, הודה לנשיא על דבריו ואמר: "חיממת לנו את הלב בהספד שנשאת אתמול. ריגשת אותנו. שפכת אור על נקודות רבות בחיים של אבא שרבים לא הכירו. אהבתו של אבא לך ולעם ישראל נבעה מתוך יראת שמיים".

גם ראש הממשלה לא חסך במילים בשבחו של הגר"ע: "הרב השתמש בתקופת מחלתו בכל הכוחות שהיו לו כדי להמשיך ללמוד ולכתוב, הוא לא רק הוכיח רק מה זה תלמיד חכם אלא גם מה זה אבא. ראינו איך הבנים טיפלו באבא ברגעים האחרונים. הייתי בא לכאן הרבה - לביתו של הרב, והרבה פעמים הוא ישב וכתב, אני אמרתי: 'תנו לו להמשיך לכתוב, הוא הרי עוסק בדברי הנצח שלנו', הרגשתי שאסור להפריע לו".

הרב דוד יוסף הזכיר לראש הממשלה את ביקורו הקודם. "לפני חצי שנה הייתי נוכח ליד אבא כאשר נפגשת איתו בשבעה של אחי, הוא אמר אז כי עולם התורה יקר לו. הוא אמר 'שכלתי בן, אבל מה שנעשה לעולם התורה כואב יותר, זאת הצוואה שלו'. אנחנו מתחננים מכל הלב, תעשה את מה שאתה יכול - זה תלוי בך, אתה צריך להשתדל יותר. הרב לא קיבל אז תשובה והוא נפגע מזה, אנחנו מחכים לתשובה".

ראש הממשלה חמק מתשובה ישירה והגיב: "אתם עושים מאמצים לאחד את העם ולקיים את עולם התורה, זה לא דבר זר לי. אנחנו קוראים כל שבת את פרשת השבוע. יש לי חכם תורה בבית".

כחלק מהיערכות המשטרה לביקורי אח"מים, נסגר רחוב הקבלן לתנועת כלי רכב במשך כל שעות היום. תושבי הרחוב יוכלו להיכנס עם רכבם לאחר הצגת ת.ז. המעידה על מקום מגוריהם.

בין האישים שכבר הגיעו לחם היו ציפי לבני, יצחק אהרונוביץ, אהוד ברק, ושגריר בריטניה בישראל.

זמני ניחום אבלים הם החל משעה 10:00 לפני הצהרים עד השעה 13:00. ומשעה 16:00 אחר הצהרים ועד השעה 19:00. הציבור מתבקש לכבד את הזמנים.

צילום: גיל יוחנן, ynet







































נתניהו פרס הגר''ע אבלים תיעוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד