כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נגד המשרד, השר והמפקדת

הפרשן הימני שפוטר מהתחנה תובע סכום עתק

שמונה חודשים אחרי שפוטר מגלי צה"ל וטען ל"הדחה פוליטית", הפרשן יעקב ברדוגו מגיש תביעת ענק נגד משרד הביטחון, השר בני גנץ ומפקדת התחנה שחתמה על פיטוריו

הפרשן הימני שפוטר מהתחנה תובע סכום עתק
יעקב ברדוגו צילום: רדיו גלי ישראל

שמונה חודשים אחרי שפוטר מגלי צה"ל, הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו הגיש היום (ראשון) תביעה נגד משרד הביטחון, שר הביטחון בני גנץ ומפקדת גלי צה"ל גלית אלטשטיין, על סך של חצי מיליון שקלים, בטענה כי פוטר מהתחנה הצבאית מתוך שיקולים פוליטיים לאחר שהרבה לבקר בחריפות את שר הביטחון.

ברדוגו הגיש במשך כמה שנים את יומן הערב של גלי צה"ל בין השעות 17:00 ל-18:30 יחד עם המגיש ירון וילנסקי וממנה פוטר, אך נותרה לו שעה אחת בשבוע "מחשבות בע"מ" ששודרה בימי שישי בשעה 8:00 יחד עם העיתונאי משה שלונסקי. אך בחר להתפטר לגמרי מהתחנה במפתיע בפתח התכנית ששודרה בי' באדר אשתקד.

בכתב התביעה טוען הפרשן ברדוגו שפוטר למרות שהזניק את 'יומן הערב' לשיאי האזנה שלא היו ועד היום אין כמותם בתחנה הצבאית.

בחודש אדר הודיעה גלית אלטשטיין, אז ממלאת מקום מפקד גלי צה"ל, כי ברדוגו יפסיק לשדר את 'יומן הערב' וירון וילנסקי ישוב להגיש לבדו. למחרת ההחלטה ביום שישי נטש ברדוגו את התכנית בגלי צה"ל "מחשבות בע"מ" לא לפני שנשא הצהרה תוקפנית נגד ראשי הממשלה ושריה שאותם האשים ב"הדחה פוליטית".

"מדובר בהדחה פוליטית ופחדנית, שנועדה להשתיק קול ביקורתי ולא כנוע". אמר אז ברדוגו בפתח התכנית, "הדחה בהוראת הממשלה, החלטת בנט, שקד, לפיד וגנץ להשתיק את קולי, היא אות קלון לחופש הביטוי, הקרב על הזכות להשמיע ולהישמע רק בראשיתו. הוא יהיה ארוך".

אחרי המונולוג של ברדוגו הוא איחל שבת שלום לכל מאזיניו ונטש את המיקרופון. שותפו להגשה משה שלונסקי הופתע ואמר לברדוגו: "ברדוגו, אתה לא הולך. אתה פה. ברדוגו? זהו? הוא ירד? הכין לי הפתעה", אמר למאזינים.

למי שעדיין היה ספק, ברדוגו אישר כעבור דקות בחשבון הטוויטר שלו כי מדובר בהתפטרות מהתחנה: "השידור בגלצ שייך גם לכם, מאזינים יקרים שלי, ואני מבטיח לכם שבמוקדם או במאוחר הוא גם יחזור להיות שלכם. מוזמנים להאזין לדברים ששידרתי הבוקר בגלצ רגע לפני התפטרותי".

כיום מגיש ברדוגו ב'ערוץ 14' וברדיו 'גלי ישראל', ולצד זאת כותב טור שבועי - פוליטי ב'ישראל היום'.

יעקב ברדוגו גלי צה''ל תביעת ענק תביעת פיצויים פיטורין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד