כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
גדיעת גל הטרור

כוחות צה"ל יתוגברו וסגר יוטל ביום הבחירות ביו"ש

הדרג המדיני הטלת סגר כללי על אזור יהודה ושומרון ביום הבחירות וזאת לאחר הערכת מצב והמלצת מערכת הביטחון, גם על רצועת עזה יוטל סגר מוחלט | בנוסף, החטיבה המרחבית יהודה תתוגבר במאות לוחמי צה"ל ומג"ב בעקבות ריבוי הפיגועים האחרונים

כוחות צה"ל יתוגברו וסגר יוטל ביום הבחירות ביו"ש
אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

בעקבות המצב הביטחוני המתוח ובהתאם להערכת המצב במערכת הביטחון, הוחלט היום (ראשון) על תגבור החטיבה המרחבית יהודה בכוחות נוספים. כמו כן, הדרג המדיני החליט על הטלת סגר כללי על אזור יהודה ושומרון וסגירת המעברים ברצועת עזה ביום הבחירות. "‏הסגר יחל מיום שלישי, 01.11.2022 בשעה 00:01. פתיחת המעברים והסרת הסגר עתידה להתבצע ביום שלישי, 01.11.2022 בשעה 23:59, בכפוף להערכת המצב נוספת.

הערכת המצב הביטחונית נערכה לאחר שמוקדם יותר היום נפצעו חמישה לוחמים באורח בינוני וקל בפיגוע דריסה במורדות ים המלח. המחבל הפוגע דרס אותם ברכבו בצומת נבי מוסא, משם המשיך סמוך לצומת אלמוג שבבקעת הירדן, ושם התנגש בתחנת אוטובוס בכביש 1.

מתחקיר ראשוני של האירוע עלה כי המחבל החשוד, הגיע עם מכונית שנושאת לוחית זיהוי פלסטינית לצומת נבי מוסא, על כביש 1, במורדות שבין ירושלים לים המלח. הוא זיהה קבוצת חיילים בתחנת האוטובוס שבצומת, האיץ לעברם ופגע בהם. הוא המשיך לצומת אלמוג, שם התנגש בעוצמה בתחנת האוטובוס במטרה לדרוס חיילים נוספים, ופגע בחיילת שנפצעה באורח קל. לוחמי צה"ל שהיו במקום פתחו באש לכיוון המחבל, בעת שניסה להימלט. שוטר ואזרח שהיו במקום ירו לעברו ונטרלו אותו.

מדובר בפיגוע חמור שני בתוך יממה כאשר אמש אירע פיגוע ירי בקריית ארבע, בו נרצח רונן חנניה הי"ד ונפצעו עוד ארבעה באורח קשה וקל, בהם בנו של הנרצח, דניאל. המחבל, מוחמד ג'עברי, פתח באש עם רובה מסוג M-16 לעבר חנניה ובנו. חובש מד"א עופר אוחנה ואיש ביטחון הגיעו מיד לאחר מכן למקום, והמחבל ירה גם לעברם. אוחנה נפצע קשה, ואיש הביטחון נפצע באורח קל. אדם נוסף, פלסטיני שאינו חשוד, נפצע באורח קל גם הוא ופונה על ידי הסהר האדום. מצבו של חנניה הוגדר בתחילה אנוש, אך בהמשך נקבע מותו בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

 

סגר יהודה ושומרון פיגועים בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד