כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"טעה, טעינו, טועים"

מי אשם? השרים התנצלו על התגובה השגויה

הצבא האשים ביום שישי את הפלסטינים וחייל בחופשה בתקיפה ובהשלכת אבנים לעבר החיילים. אלא שבהודעה שמסר היום דובר צה"ל נאמר כי אחד הפעילים יידה אבנים לעבר עדר כבשים ולא לעבר הכוח | השרים גנץ ובר-לב חזרו בהם מהודעת הגינוי שהוציאו

מי אשם? השרים התנצלו על התגובה השגויה
עומר בר לב/בני גנץ צילום: אוליביה פיטוסי/אייל מרגולין, פלאש 90

מערכת הביטחון סערה ביום שישי האחרון לאחר שעל פי הודעת צה"ל, חייל בחופשה יידה אבנים כנגד שלושה חיילים שגם התלוננו כנגדו. שר הביטחון והשר לביטחון פנים גינו את המעשה, והחייל הועבר לטיפול המשטרה. אלא שלפי הודעה שפרסם היום (ראשון) דובר צה"ל, מתחקור התקרית עולה שהחייל יידה אבנים לעבר עדר כבשים שהיה במקום "וכפועל יוצא גם לכיוון הכוח הצבאי שהגיע לנקודה".

הודעת הצבא מהיום שוללת את הנטען בהודעתו מיום שישי האחרון, שבה נכתב כי באותו בוקר ישראלים ופלסטינים תקפו באלימות והשליכו אבנים על חיילים בדרום הר חברון. בהודעה היום נמסר עוד כי כוח צה"ל הגיע למקום בעקבות הפרת צו שטח צבאי סגור על ידי חברי הקבוצה, וכי החייל בחופשה שיידה את האבנים נכח שם כדי לסייע לפלסטינים לרעות את העדר וכלל לא יידה אבנים נגד הכוח.

שר הביטחון, בני גנץ, התייחס לממצאים ומסר: "ביום שישי האחרון גיניתי זריקת אבנים כנגד כוחות צה"ל על בסיס דיווח מבצעי. בדיעבד, תחקיר שנעשה בנושא מצא שאכן הייתה במקום התנהלות של סירוב להישמע להוראות וזריקת אבנים שלא כוונה כנגד הכוח - וטוב שכך. אני אמשיך לגבות את חיילי צה"ל ולתת להם גב למילוי משימתם, אך אני מצר על הקביעה הנחרצת בנושא מול העובדות בשטח. אני מברך על כך שהעובדות הובהרו".

השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, מסר: "ביום שישי, בעקבות דיווח רשמי של צה"ל ושר הביטחון לפיו פעיל שמאל השליך אבנים לעבר חיילי צה"ל, פרסמתי הודעת גינוי לאירוע. לאור העדכון של שר הביטחון לפני שעה קלה שלא הייתה השלכת אבנים לעבר כוח צה"ל, אני מבקש להתנצל על ההודעה. טוב שהובהרו העובדות".

בני גנץ צה"ל עמר בר לב יידוי אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד