כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הון שלטון

מאחורי ההסכם עם לבנון: התדרוכים של בכיר 'יש עתיד' והקשר הפסול לכאורה

אחד מבכירי יש עתיד, הלל קוברינסקי, המקורב לרה"מ יאיר לפיד, שוחח עם חברי ממשלה על חשיבות חתימת ההסכם עם לבנון. זאת, בזמן שאחותו מחזיקה בתפקיד בחברת האנרגיה "דוראד", שחתומה על הסכם עם חברת "אנרג'יאן" לרכישת גז טבעי שיופק מאסדת הגז "כריש"

מאחורי ההסכם עם לבנון: התדרוכים של בכיר 'יש עתיד' והקשר הפסול לכאורה
יאיר לפיד צילום: יואב דודקביץ, לע"מ

בצל הביקור הבוקר של ראש הממשלה יאיר לפיד באסדת הגז "כריש" וחתימה על הסכם הגבול הימי עם לבנון, בחדשות 13 נחשף הערב כי במהלך השבועות האחרונים, הלל קוברינסקי, האיש חשוב ביש עתיד אחרי ראש הממשלה יאיר לפיד שלא נושא בתפקיד רשמי במשרד רה"מ, שוחח עם חברי ממשלה על חשיבות חתימת ההסכם עם לבנון.

על פי הדיווח, לטענת גורמים בממשלה, קוברינסקי ניסה לשכנע בכירים בתוך הממשלה, גם כאלו מחוץ ליש עתיד בחשיבותו של ההסכם, עוד לפני שהתקיימה בממשלה ההצבעה עליו. קוברינסקי, המשמש כמנהל קמפיין של יש עתיד, תדרך גם את חברי ושרי המפלגה על חשיבותו של ההסכם המדובר, במסגרת קמפיין הבחירות.

הבעייתיות במסע השכנועים ולו למראית עין, משום שכל המעורבות הזו קורית בעוד אחותו של קוברינסקי מכהנת בשנים האחרונות כסמנכ"לית בכירה בחברת האנרגיה "דוראד", שחתומה מזה חמש שנים על הסכם עם חברת "אנרג'יאן" לרכישת גז טבעי שיופק מאסדת "כריש" בשווי מיליארדים.

מ'יש עתיד' נמסר בתגובה לפרסום: "מדובר בשקר מוחלט שבינו לבין המציאות אין שום קשר. להסכם עם לבנון אין קשר להפקת הגז מכריש. בקיצור – הידיעה אינה נכונה". מעורך דינו של הלל קוברינסקי נמסר: "הוא לא היה מעורב כלל במו"מ על ההסכם, רק סייע בתדרוך התקשורתי. ההסכם בין "דוראד" ל"אנרג'יאן" נחתם ב-2017 ואחותו של קוברינסקי לא הייתה מעורבת בו".

הסכם הגז ישראל לבנון יאיר לפיד יש עתיד הלל קוברינסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד