כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הדרך לראשות העיר ניו-יורק עוברת דרך הגר"ע זצ"ל?

המועמדים לראשות העיר ניו יורק פרסמו הצהרות אבל על הגר"ע זצ"ל, בניסיון לחזר אחר הציבור הספרדי • ומי יצא טוב יותר?

צילום: ישראל ברדוגו
צילום: ישראל ברדוגו



בעוד כחודש יערכו הבחירות לראשות העיר ניו יורק. שני המתמודדים העיקריים הם ביל דה בלסיו, המועמד מטעם המפלגה הדמוקרטית, וג'ו לוטה, המועמד של המפלגה הרפובליקנית.

מסתבר שהדרך אל כס ראש העיר עוברת גם דרך הציבור הספרדי בניו יורק - בעיקר בברוקלין - המונה כ-70,000 איש, ודרך ביתו של הגר"ע יוסף זצ"ל. שכן, שני המועמדים לראשות העיר מיהרו אתמול לפרסם תנחומים למשפחת יוסף, ולקהילת יוצאי עדות המזרח בניו-יורק.

המועמד הדמוקרטי ביל דה בלסיו היה הראשון להוציא הודעה, בה נאמר: "מליוני אנשים בכל העולם איבדו היום מנהיג גדול, חכם הרב עובדיה יוסף. חוכמתו, רגישותו ומעשי החסד שלו היו אגדתיים. מחשבותי ותפילותיי נתונות למשפחתו של המנהיג חכם עובדיה ולמליוני המתאבלים ברחבי העולם", כתב דה בלסיו בהודעת אבל שהפיץ אתמול בערב דוברו.

דה בלסיו לא הסתפק בהודעה שפרסם דוברו, אלא אף פרסם את הדברים בחשבון ה'טוויטר' שלו וזכה לתגובות רבות.

מתחרהו ג'ו לוטה מיהר אף הוא להתייחס לפטירתו של הגר"ע זצ"ל, ובאירוע רב משתתפים שהתקיים אתמול בערב במנהטן, אמר כי הוא מתאבל על פטירתו של המנהיג האגדי הדגול, אך הוסיף ואמר כי הוא יודע שהגר"ע התבטא לא פעם בביטויים "אומללים", כדבריו. "אבל הוא שימש כרב ראשי של ישראל ואנחנו כולנו מתאבלים עליו".

חבר מועצת העיר חובש הכיפה השחורה, דוד גרינפלד, התייחס הבוקר להצהרות האבל של שני המועמדים, תוך שהוא מדגיש בכוונה את ההבדלים המשמעותיים בהצהרות האבל.

בין חברי הקהילה הספרדית בניו יורק ישנם אנשי עסקים עתירי ממון, ובעלי קשרים והשפעה בממשל האמריקני.
ביל דה בלסיו ג'ו לוטה הרב עובדיה יוסף בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד