כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ילדים הגיעו להתברך

לעולם לא מאוחר: ניצול שואה בן 97 חגג בר מצווה

ליאון שגרין בן ה-97 מפלורידה במקור מהעיר גריבוב, גליציה. מעולם לא חגג בר מצווה, חייו התהפכו כשהיה ילד בן שתים עשרה, מלחמת העולם השנייה טרפה את הקלפים, והוא מעולם לא זכה לחגוג את בר המצווה שלו, אבל אף פעם לא מאוחר מדי, בשבוע שעבר הוא חגג בר מצווה עם עליה לתורה

לעולם לא מאוחר: ניצול שואה בן 97 חגג בר מצווה
בר מצווה בגיל 97 צילום: הערשל רובינשטיין - בארא פארק 24

אפילו גבר בן 97 יכול לחגוג את זהותו היהודית. בשבוע האחרון סוף סוף חגג ליאון שגרין את בר המצווה שלו יחד עם עשרות יהודים שמחים בצפון מיאמי.

ליאון שגרין, במקור מהעיירה גריבוב בפולין, משפחתו הייתה קרובה לאדמו"רי באבוב וסטוטשין. הוא נולד ב-1926, וב-1939 הוא כבר היה מחוץ לבית בשל המלחמה ולא זכה לחגוג בר מצווה.

העשי רובינשטיין שהקים את "קרן יזכור" לסייע לניצולי שואה, אמר לאתר 'בורו פארק 24' כי הרב פלדברנד ממיאמי נתן לנו את בית הכנסת, בצפון מיאמי ביץ', וביום חמישי האחרון נערכה לו עליה לתורה בבית הכנסת 'קדושת לוי' בהשתתפות עשרות יהודים, "ילדים שהחלו ללמוד בתלמוד תורה מקומי חדש לאחרונה, הגיעו לבית הכנסת כדי לשיר לקשיש, והוא בירך את כולנו, וברכות של ניצולי שואה זה דבר גדול".

עוד סיפר: "‏במהלך הביקור האחרון שלי במיאמי, העשירה במיוחד ‏בהזדמנויות לראיין ניצולי שואה, ראיינתי את מר שגרין, שהוא ‏עו"ד למען ניצולי השואה והנצחת השואה בזכות עצמו. ‏סיפורו מרתק, ונכתב ספר עב כרס על קורותיו במלחמה, בה נשלחה כל משפחתו החסידית אל מותם ‏במחנות הריכוז, עד מהרה התברר כי עם לידתו ‏ב-1926, הוא כבר לא היה בבית כשהגיע בר המצווה שלו, ב-1939, רציתי לתקן את זה, וברוך השם זכינו לכך".

 

בר מצווה מיאמי ניצול שואה מלחמת העולם השניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד