כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
לאן הולכים מיליארדי השקלים

הבחירות החמישיות: כמה זה עולה לנו האזרחים?

עלות הבחירות הנוכחיות גבוה מ-2 מיליארד שקלים, אך זה רק קצה הקרחון אם חוסר היציבות הפוליטי יימשך חלילה | סך כל הבחירות עד כה כבר חצו את ה-8 מיליארד

הבחירות החמישיות: כמה זה עולה לנו האזרחים?
קלפיות ופתקי הצבעה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בזמן שהמערכת הפוליטית לא מצליחה להגיע להכרעה שתחזיק מעמד יותר מכמה חודשים, הציבור הישראלי ממשיך לשלם את החשבון. מערכת הבחירות הנוכחית שתסתיים מחר יום שלישי - תעלה לנו כ-2.6 מיליארד שקלים.

בערך 900 מיליון שקל הם עלויות ישירות: כספּי מימון מפלגות, תקציב ועדת הבחירות המרכזית, הלוואות למפלגות ועלויות הפריימריז בחלקן.

עוד 1.7 מיליארד שקל הם העלות למשק של יום השבתון - יום הבחירות. הסכום הזה מצטרף לארבע מערכות בחירות שכבר עלו לנו יחד 8 מיליארד שקל, אבל זה בכלל הכסף הקטן.

המחיר האמיתי הוא מחיר השיתוק, בין אם מערכת הבחירות הנוכחית תסתיים בהכרעה ובין אם נתגלגל לעוד סבב - השנה הבאה, 2023, תיפתח בלי תקציב מדינה ובלי תוכנית עבודה כלכלית בתקופה שהיא בעייתית במיוחד. כך בנתונים שפרסמה הכתבת הכלכלית ליאל קייזר ב'כאן 11'.

במקביל ליום הבחירות, 1 בנובמבר הוא גם היום שבו עוד גל התייקרויות צפוי לשטוף אותנו - כשהמחירונים החדשים של יצרניות ויבואניות המזון והטואלטיקה, ששולטות על המדפים בסופרים, אמורים להיכנס לתוקף.

מחירי הדירות קפצו בשנה החולפת ב-19% - תוצאה של תוכנית עבודה לא מספקת של הממשלה הנוכחית וחוסר מעש של הקודמת. ולזה צריך להוסיף את העובדה שכל הארגונים הבינלאומיים מעריכים שהשנה הבאה תהיה שנה שבה שליש מהעולם ייכנס למיתון. מצבה של ישראל אומנם גרוע פחות משל מדינות אחרות, ועדיין זה ממש לא הזמן להיקלע בו לחוסר תפקוד.

בחירות לכנסת ה-25 מיליארדרים כלכלת בחירות קמפיין בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד