י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מה צריך לעשות

שימו לב: יש מצב שבקרוב לא תוכלו לגלוש ב-Google

החל מחודש ינואר הקרוב, דפדפן Google Chrome לא יתמוך יותר במערכות הפעלה ישנות. מה זה אומר ומה כדאי לעשות? • כל הפרטים

שימו לב: יש מצב שבקרוב לא תוכלו לגלוש ב-Google
אילוסטרציה צילום: pixabay

משתמשים בדפדפן Chrome על מערכת הפעלה ישנה? שימו לב החל מ-10 לינואר 2023, דפדפן כרום לא יתמוך יותר במערכות ההפעלה הישנות Windows 7 או Windows 8.1. אם לא שדרגתם את מערכת ההפעלה הזו מאז השקתה בשנת 2009, אולי כדאי לשקול זאת.

ב-10 בינואר 2023, מיקרוסופט מסיימת את תוכנית עדכון האבטחה המורחב שלה עבורWindows 7 ו-Windows 8.1, ומסמנת את הסוף האמיתי של התמיכה במערכת ההפעלה.

כעת, כשמיקרוסופט כבר לא מציעה תמיכה או משחררת עדכונים עבור שתי מערכות ההפעלה, אין צורך רב בכך ש-Chrome להמשיך לתמוך בהן. Chrome עדיין יעבוד על מכשירי Windows 7 ו-Windows 8.1 - האפליקציה לא תפסיק פתאום להיפתח - אבל המשתמשים לא יראו עדכונים נוספים. זה אומר שגוגל לא תתקן באגים או חולשות ופרצות אבטחה שיתגלו בעתיד. מיותר לציין שהשימוש בכרום יהיה מסוכן יותר במכשירים המריצים את הגרסאות הישנות הללו של Windows.

אילוסטרציה. צילום: אנספלש.

לפי StatCounter, 85% ממשתמשי Windows כבר התקדמו למערכות ההפעלה Windows 10 או Windows 11 ואלו נתונים טובים. מה שבעיתי הוא שכ-10% מהמשתמשים עדיין נמצאים במערכת ההפעלה Windows 7 ולאלו כדאי לשקול ברצינות לשדרג למערכת הפעלה חדשה יותר, ובהקדם.

אלכס שטיינברג, מנהל מוצרים בחברת אבטחת המידע ESET מסבירים כי "הנושא הזה מדגיש את החשיבות של מערכות הפעלה מעודכנות. מערכות שאינן מעודכנות עלולות להיות מסוכנות מאוד למכשירים ולנתונים.

בדומה לטלפונים וטאבלטים ישנים יותר, יש אנשים שהיו רוצים באופן אידיאלי שהמכשירים ומערכות ההפעלה שלהם יימשכו לנצח, אבל נוף האיומים ההולך ומתרחב מאלץ אותנו לשפר באופן תמידי את הטכנולוגיות ולהשאיר מאחור מערכות מדורות קודמים.

כעת עברו כמעט 3 שנים מאז שמיקרוסופט הפסיקה לתמוך ב-Windows 7 ולכן Chrome הציע עדכונים הרבה מעבר לתאריך סיום התמיכה של מערכת ההפעלה. עסקים רבים עשויים לראות בכך אתגר בצורך להוציא כספים על מוצרים חדשים, אך יש לראות בכך הזדמנות עבור אלה להגן טוב יותר על הנתונים והרשתות שלהם."

גוגל כרום חיפוש בגוגל גלישה באינטרנט גלישה ברשת וינדוס Windows 8 Windows 7 Google Chrome

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד