כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
יממה לבחירות

התרחישים והסיכויים; החרדים חוזרים לעמדת המכריעים

יממה לפתיחת הקלפיות, והמתח במטות המפלגות הולך ומתעצם | הפעם, הניצחון הוא לא רק במספר המנדטים אותו תביא כל מפלגה, אלא בגודלו של הגוש כולו ומי ישיג את המנדט ה-61 | ארי קלמן עושה סדר, עם כל התרחישים האפשריים וההשפעה החרדית על עתידה של המדינה

התרחישים והסיכויים; החרדים חוזרים לעמדת המכריעים
בחירות לכנסת ה-25 צילום: צלמי פלאש 90

פחות מ-24 שעות נותרו עד לבחירות הקלפיות, עד אז ינסו כל המפלגות להשיג את התוצאה המרבית עבור מפלגתם, אך לבוקר של יום רביעי יתעוררו כולם למשחק הגושים, גודלן של המפלגות יהיה שחקן משני, והגוש שיביא את התוצאה הגבוהה ביותר, יקבל את המפתח לנהל את המדינה לשנים הקרובות.

בפני המערכת הפוליטית שישה תרחישים ראליים, בהם החרדים הופכים לשחקן מפתח ולראשונה מזה כמה מערכות בחירות יחזרו לעמדת הכף המכריע ואחרי התוצאות הם יהיו אלה שיכריעו האם תוקם ממשלת נתניהו, ממשלת גנץ או יתנו את הסכמתם לבחירות שישיות.

התרחישים:

ממשלת ימין: במפלגות בלוק הימין חותרים לתוצאה של מעל 61 מנדטים. מה שיאפשר הקמת ממשלת ימין בראשות בנימין נתניהו לצד הציונות הדתית, ש״ס ויהדות התורה. מלאכת הרכבת הממשלה לא תהיה קלה ככל שהציונות הדתית תגדל - הדרישות יתגברו.

הסיכוי: סביר

ממשלת אחדות גנץ - נתניהו: במקרה שלא מושג 61 לבלוק הימין, או גם אם יושג 61 קיים תרחיש שנתניהו יעדיף ממשלה לצד בני גנץ עם רוטציה על ראשות הממשלה, לצד החרדים, המחנה הממלכתי ואולי גם עריקים נוספים.

הסיכוי: נמוך מאחר וגנץ מתחייב שלא לשבת עם נתניהו.

ממשלת גנץ: במקרה של תיקו פוליטי עשוי בני גנץ להפוך לשחקן מכריע שינסה להקים ממשלה לצד חברי מחנה ׳רק לא ביבי׳ בצירוף החרדים, שלא ימהרו להצטרף אלא רק אם יראו שהסיכויים לניצחון נתניהו בבחירות שישיות לא קיים.

הסיכוי: אפשרי אבל נמוך

ממשלת לפיד: גם יאיר לפיד ינסה להקים ממשלה ולצרף את החרדים לצד חברי הממשלה הקיימים, אך המכשול העיקרי הוא אביגדור ליברמן, איתו החרדים יתקשו לשבת יחד בממשלה אחת.

הסיכוי: נמוך ביותר

בחירות שישיות: במקרה ולא תושג תוצאה, הסיכוי להגיע לבחירות שישיות הוא תרחיש ריאלי, אך בדרך ייתקל נתניהו בהתנגדות גם מהסיעות החרדיות שינסו לפרק את הגוש אך גם בתוך הליכוד של ח"כים משמעותיים שיבקשו לשנות את הנהגה שתביא ניצחון למחנה הימין.

הסיכוי: סביר

בחירות לכנסת ה-25 חרדים תרחיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד