כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בואו חשבון

חשבון בנק בחו"ל? התכוננו לקבל מכתב מרשות המסים • כל הפרטים

ערן יעקב, מנהל רשות המסים, הודיע אתמול בכנס לשכת יועצי המס כי החל מהיום רשות המסים תתחיל לפנות לישראלים עם חשבונות זרים | "אני מציע לכולם מעל הבמה הזאת קודם כל לרוץ ולהגיש את הדוחות, ולעשות את זה שעה אחת קודם," אמר

כסף מזומן
כסף מזומן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השבוע נפתח כנס המיסים השנתי של לשכת יועצי המס באילת, בהשתתפות מאות יועצי מס ועובדי רשות המיסים, בהשתתפות הנהלת רשות המיסים ומנהל הרשות ערן יעקב ובכירי המרצים בישראל, כדי לדון בסוגיות המס המהותיות ביותר אשר נמצאות בליבת ההשפעה על המגזר העסקי. בשל תאריך הבחירות שהפתיע, נערך הכנס השנה בפורמט מקצועי שונה, ובפיצול השבוע לשני חלקים, כדי לעודד ולאפשר הצבעה בבחירות.

כנס המיסים השנתי של לשכת יועצי המס/חיים דוד צלמים 

בערב הפתיחה של הכנס, ביקש יוע"מ ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס, ממנהל רשות המיסים ערן יעקב, שיעדכן אודות העברות מידע מחו"ל. בתגובה ענה ערן יעקב מנהל רשות המיסים: "יש תוצאות רבות בנושא, את חלקן תוכלו לראות כבר מחר או מחרתיים. אנחנו נוציא מאות מכתבים לאנשים שיש להם חשבונות מעבר לים. יש כ-88 רשימות שמעבירות לנו נתונים עד חודש ספטמבר בכל שנה, לפעמים יש כאלה שמתנדבים לעשות את זה עוד קודם, אז שאנשים לא יבנו על כך, שזה רק יהיה בספטמבר, זה הרבה פעמים קורה עוד קודם, שהמדינות מדווחות קודם, ומדובר על כל מי שיש לו אפילו ריבית ל שקל כבר".

לאחר מכן הסביר מנהל רשות המיסים, איך זה יעבוד: "למאות האנשים שהשבוע יקבלו מאיתנו מכתבים, אנחנו נפתח תיק. חשוב להגיד, שאנחנו מקבלים הרבה מאוד מידע, אז יש חלק לגביהם שעובר מידע לחקירות, יש חלק שהולך לשומות ויש חלק שהולך להרחבת רשת. אם מי שפתחנו לו תיק לא יגיד דוח, אז יש סנקציות, על ארבע שנים אחורה כי מאז, מ-2018 מאז דיווחי ה-CRS זה התאריך שבו יש לנו את המידע. מהזמן שיש לנו את המידע. אז לאותן ארבע שנים שיש לנו את המידע, זה כרגע. בהמשך ייצאו מכתבים רבים נוספים לאלה ששכחו או שרצו לשכוח לדווח, ואנחנו נזכיר להם, שיש להם חשבונות ויש חובה לדווח עליהם".

לסיכום אמר, "אני מציע לכולם מעל הבמה הזאת קודם כל לרוץ ולהגיש את הדוחות, ולעשות את זה שעה אחת קודם, עדיף תמיד".

כנס המיסים השנתי של לשכת יועצי המס/חיים דוד צלמים 

בהמשך עבר הדיון לשיח בנושא הנדל"ן, כאשר יוע"מ ירון גינדי נשיא לשכת יועצי המס הגדיר את המשבר בענף כמשבר מנהיגות: "הפוליטיקאים לקחו את רשות המיסים, והחליטו באמצעים של הטלת מס כמו גידול במס הרכישה לדוגמה, להשפיע על עולם הנדל"ן ולהרחיק את המשקיעים מהנדל"ן מצד אחד, או בכלל לעודד מכירה של דירות, לדכא רכישה של דירות על ידי משקיעים. תסתכל אחורה ותגיד לי האם מה שעשיתם בעולם המיסים בשביל להשפיע על שוק הנדל"ן באמת השפיע כפי שהוא היה ומור להשפיע, והאם זה מה שהיה צריך לעשות?"

מנהל רשות המיסים: "ברמה העובדתית הדבר הזה פעל והוכיח את עצמו - זה כן הדיר את רגליהם".

נשיא לשכת יועצי המס: " זה הדיר את רגליהם או קנו על שם הילדים? ראיתי את מה שכתבה הכלכלנית הראשית באוצר, היא הראתה איך אלה שקונים שיש להם דירה שנייה, איך היא הוציאה אותם מהשוק שלא יקנו את הדירה השלישית - אבל היא לא ידעה שבתוך המספרים שלה מתחבאים כל אלה שבמקום לקנות לעצמם הם קנו על שם הילדים שלהם".

מנהל רשות המיסים: "יש אפילו עכשיו אב של מישהי שעשה משהו שעשה הרבה רעש תקשורתי, אבל התופעה הייתה עוד קודם. בסוף יש רציונליזציה, כי אם אתה יודע שאתה משלם גם כשהיה 5 אחוז אתה משלם עדיין 5 אחוז, זה יותר מאפס, נכון? אז כל אחד והשיקולים שלו ואני מקווה שהשיקולים הם בהתאם למדיניות המס ולא כמו שראינו לאחרונה ולא פיקטיביים. אז כל עוד הם כאלה וכל עוד זה נכון אז בין 8-5 אחוז כנראה שהדבר הזה באפסילון אולי. ברמה העובדתית, גם כשזה נעשה לפני שנים רבות וגם עכשיו, השפיע על רמת המשקיעים. אני מסכים איתך שהדבר הזה הוא כמובן קצר טווח. האם זה פותר את הבעיה? אני מסכים איתך לחלוטין – כדי לפתור את הבעיה, צריך לייצר היצע, ואני חושב שפה לפחות ברמת העובדות, האם הריבית שעולה כתוצאה מאינפלציה תשפיע? כן, אז יש את צד ההיצע, יש את צד הביקוש. בעולם של צד הביקוש אז יכול להיות שהדבר הזה ישפיע גם דרך עולם של ריביות משתנות, משכנתאות וכו'. כל מה שקורה עם הריבית זה לא רק תוצאה של מדינת ישראל ומה שהנגיד עושה. אני חושב שבהסתכלות הכלכלית מצד אחד ובהסתכלות המהותית שבה עלויות הבנייה עלו, בתקווה שזה יישאר, אני חושב שמס הרכישה כמענה נקודתי כחלק מתהליך כולל, אני חושב שהוכיח את זה שהוא היה יעיל למה שרצו לעשות".

נשיא לשכת יועצי המס סיכם: "אני חולק עליך בעניין הזה. אני חושב שהמדינה צריכה את הכסף של המשקיעים, את ההון שלהם - עם הון בונים. זה שלקחתם את המשקיעים ושלחתם אותם לקנות דירות בחו"ל, עשיתם רע למדינת ישראל. דרך אגב, אל תגן על אף אחד, רשות המיסים התנגדה לדעתי למהלך גם במהלך הקודם וגם ששאלו אותם בפנימי לא כל כך הסכמתם עם זה. אז אתה מגן על הממשלה, זה נהדר, אבל אני אומר לך שעשינו לא טוב כי שלחנו את המשקיעים לקנות בחו"ל, הוצאנו את הכסף של המשקיעים ממדינת ישראל ושלחנו את המשקיעים לקנות על שם הילדים".

רשות המסים דיווח חשבון בנק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד