ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"בשר תותחים"

קיבל תעודת עולה, גויס לצבא האוקראיני - ונהרג

הוריו של סרן גנאדי מיחל עלו לישראל בגלל שסבלו מאנטישמיות, אבל הוא התעקש להילחם בצבא אוקראינה מול הצבא הרוסי. בסוף השבוע הוא נהרג כשהרכב שבו נסע עלה על מוקש בחרקוב. "הם נתנו לו אות גבורה, אבל זה לא יחזיר לי את בני היחיד", אמר אביו

קיבל תעודת עולה, גויס לצבא האוקראיני - ונהרג
ההרס הרב באוקראינה צילום: צילום מסך

הוא כבר קיבל תעודת זהות ואפילו הזמין טיסה לארץ. אלא שאז פרצה המלחמה באוקראינה, וגנאדי מיחל גויס לקרב מול הרוסים. לפני כמה ימים הוא עלה על מוקש ונהרג. גופתו של גנאדי תועבר לטקס פרידה בצ'רקאסי ומשם, דרך קייב, לישראל.

בתו של גנאדי, אנה, עלתה לישראל מאוקראינה לפני שלוש שנים וחצי ובקרוב תתגייס לצה"ל. הוריו עלו לפני שלוש שנים, אבל הוא עצמו דחה את עלייתו למועד מאוחר יותר. בסופו של דבר נקבעה לו טיסה לישראל ב-8 בפברואר האחרון, אך גנאדי נענה לבקשה של לשכת הגיוס האוקראינית ושוב דחה את התאריך. בשבת האחרונה רכבו עלה על מוקש ליד קופיאנסק שבמחוז חרקוב, גנאדי נהרג במקום וחברו נפצע קשה. כך דיווח אדוארד דוקס באתר Ynet.

"ביקשתי ממנו שייסע לבת שלנו בישראל, אבל הוא ענה שאינו יכול לאכזב את חבריו לחטיבה", סיפרה בבכי אשתו לשעבר של גנאדי, טטיאנה לאתר Ynet. "היה לו תפקיד בכיר וחשוב - הוא היה אחראי לכל הלוגיסטיקה של החטיבה. הם נסעו לבדוק שהכול תקין בעמדות ועלו על מוקש. ביחידה אהבו אותו מאוד. אני ממתינה שחברו הפצוע יתאושש ויוכל לספר מה קרה שם באמת".

אדוארד דוקס דייוח, כי ב-2018 הציתו אנטישמים את בית הוריו של גנאדי בעיר צ'רקאסי וציירו על הגדר צלב קרס ומגן דוד. "כשיצאתי לכבות את האש, קבוצת צעירים עמדה מעבר לגדר וצילמה איך נשרף 'בית של יהודונים'", סיפר ארקדי. "המשטרה לא עצרה איש והתחמקה ממני, אז גנה אמר שעלינו לעזוב". הוריו של גנאדי עלו לישראל והוא הבטיח להצטרף אליהם. "כשהכין את המסמכים לעזוב את אוקראינה, לשכת הגיוס נזכרה בו. מאז 1997 הוא לא היה נחוץ, אבל עכשיו הם קראו לו להיות בשר תותחים, הם נתנו לו אות גבורה, אבל זה לא יחזיר לי את בני היחיד. אני אשם, הוא נהרג בגללי".

מלחמת אוקראינה רוסיה חייל נהרג עליה לארץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד