כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אילו הטבות הבטיח ליצמן ל'בני תורה'?

'הסיעה המרכזית' הגיעה להבנות עם 'בני תורה' בבני-ברק: תסיר מועמדותו של חיים רוחמקין לראשות העיר • ומה התמורה?

ליצמן
ליצמן

גורמים בכירים ב'סיעה המרכזית' של אגודת ישראל, ובראשם ח"כ יעקב ליצמן, הגיעו אמש להבנות עם בכירים במפלגת 'בני תורה' באשר להתמודדות המפלגה בבני-ברק. על פי ההבנות, תסיר המפלגה את מועמדותו של חיים רוחמקין לראשות העיר.

ב'בני תורה' מדגישים כי לא מדובר בהסרת הרשימה, וכי הם רצים "עד הסוף".

לדברי בכיר בדגל התורה,"ההערכה היא שהם יסירו את רשימותיהם בבני ברק ובירושלים". מצד שני, טוען אותו גורם: "האינטרס הרשמי של דגל הוא לאחדות השורות, אבל האינטרס האמיתי הוא שהם ירוצו. נניח שיקבלו 7000 קולות בירושלים, ועוד 4000 בבני ברק, ועוד 2000 במודיעין עילית - אפילו אם נעגל את הישגם ל-15,000 קולות, מספר מוגזם כלפי מעלה, כאשר לליטאים של דגל יש פי 10 מאשר להם, הם לא יוכלו עוד לקרוא לעצמם 'הפלג הירושלמי'. איך פלג ירושלמי, כשהם עשירית מכלל הליטאים בעיר? הטענה לפיה, 'יש רבנים בבני-ברק, אבל יש לנו רב בירושלים', לא תתפוס עוד. הרי כולם מבינים שלא כל פלג המהווה עשירית צריך ייצוג בדגל".

על עצם ההבנות, שהושגו מול ח"כ יעקב ליצמן, שומרים שני הצדדים על איפול, אך ממידע שהגיע אל 'בחדרי חרדים' עולה כי מדובר בהטבות כאלו ואחרות, אבל לא על הכללת רשימת בני תורה בקואליציה הבני-ברקית העתידית (אם וכאשר תרוץ הרשימה עד הסוף, ואם וכאשר תעבור את אחוז החסימה), באשר יש הסכם ברור בנושא, ולפיו כל סיעה שתפרוש מדגל או מאגו"י לא תצורף לקואליציה.

גורם בכיר העריך, כי ההבנות בבני-ברק כרוכות גם בהבנות בירושלים על כך ששני הפלגים יתמכו בניר ברקת לראשות עיריית ירושלים, הן באמצעות הטלת פתק לבן לראשות העיר והן באמצעות הצבעה לחיים אפשטין מועמד 'בני תורה'. בסיעה המרכזית לא יוכלו בקלות לחזור על השגיאה של הבחירות הקודמות, עת במו ידיהם סייעו לבחירת מועמד חילוני, ומחפשים פרטנר שיישא יחד איתם בתוצאות של בחירת ברקת. הפעם, העירך אותו גורם, זה טוב לשניהם.

בשני הצדדים מכחישים כי הושגו הבנות כאלה מכל וכל.
ירושלים בני תורה בחירות מקומיות הסיעה המרכזית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד