כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חותרים לאסון הומניטרי

מתקפה מסיבית על רחבי אוקראינה: תשתיות קריטיות נהרסו

טילים רוסיים פגעו בתשתיות קריטיות בקייב, בחרקוב ובערים נוספות באוקראינה הבוקר ההתקפות גרמו להפסקות חשמל ומים. הכוחות הרוסיים פגעו במתקן אנרגיה המספק חשמל לכ-350 אלף דירות. גם בחרקוב דווח על פיצוצים, ראש עיריית חרקוב, איהור טרחוב, אמר כי רוסיה "פגעה במתקן תשתית קריטי בעיר"

מתקפה מסיבית על רחבי אוקראינה: תשתיות קריטיות נהרסו
כוחות החילוץ פועלים באוקראינה צילום: כוחות החירום האוקראינים

הבוקר (שני) רוסיה פתחה במתקפה המונית על מערכת האנרגיה של אוקראינה בפעם השלישית בחודש האחרון. מטרתה של רוסיה - שהמנהיגות שלה מודה בפומבי - היא למנוע את הגישה של אזרחים לחשמל וחימום, שעלול לגרום לאסון הומניטרי באוקראינה.

בסביבות השעה 8 בבוקר נשמעו פיצוצים בקייב. לדברי ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו, כוחות רוסים פגעו באתרי תשתית אנרגיה, מה שגרם להפסקות חשמל ומים במספר מחוזות בבירה. לדבריו, הכוחות הרוסיים פגעו במתקן אנרגיה המספק חשמל לכ-350 אלף דירות. גם בחרקוב דווח על פיצוצים, ראש עיריית חרקוב, איהור טרחוב, אמר כי רוסיה "פגעה במתקן תשתית קריטי בעיר". לפי מושל מחוז חרקוב אולה סינייהובוב , האזור נפגע בטילי C-300 מבלגרוד, עיר רוסית הגובלת באוקראינה ליד חרקוב.

המינהל האזורי של מחוז צ'רקסי דיווח כי אתר תשתית קריטי באזור נפגע על ידי רוסיה, כאשר חלקים מהמחוז נמצאים עם הפסקות חשמל. גם זפוריז'יה בדרום מזרח אוקראינה נפגעה. העיר ללא חשמל כרגע, על פי ראש העיר זפוריז'יה אנטולי קורטייב, לפחות חלק מהמחוזות מתמודדים עם הפסקות חשמל, על פי הדיווחים בשעה האחרונה, חלק ממחוזות העיר כבר הצליחו להחזיר את אספקת החשמל.

מושל מחוז קירובורד, אנדריי רייקוביץ' ומושל מחוז צ'רנוביץ, רוסלן זפארניוק, דיווחו גם הם על תקיפות על מתקני אנרגיה באזוריהם. ראש עיריית לבוב, אנדריי סדובי, אמר כי ההגנה האווירית של אוקראינה הפילה טילים רוסיים מעל מחוז לבוב.

רסיסי טילים נפלו במחוזות חמלניצק וויניצה וגרמה נזק לבניין אזרחי. בנוסף כוחות רוסים פגעו במתקני תשתית של אנרגיה בדנייפרו ובפאבלורד, וגרמו לנזק חמור, כך לפי מושל מחוז דנייפרופטרובסק ולנטין רזניצ'נקו .

חיל האוויר של אוקראינה דיווח שהפיל 44 מתוך 55 טילים שנורו לעבר אוקראינה. זו הייתה ההתקפה השלישית על אוקראינה לאחרונה. ב-10 באוקטובר, ירו כוחות רוסים 83 טילים על אוקראינה, לפחות 20 נהרגו ברחבי הארץ.

גם ב-17 באוקטובר, רוסיה פתחה במתקפה ראשונה אי פעם על קייב באמצעות מל"טים מתוצרת איראן, והרגה ארבעה אזרחים בבירה. בסך הכל, באותו יום, רוסיה ירתה 43 מל"טים לעבר אוקראינה, כולל לעבר מחוז סומי, מחוז דנייפרופטרובסק ואודסה.

מלחמת אוקראינה רוסיה דנייפרופטרובסק יירוט טילים טילים קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד