כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לאיזה מדגם להאמין?

מכון הסקרים מאשים: ערוצי התקשורת תיאמו את תוצאות המדגם

לקראת שידור המדגם הראשון שלו בערוץ 14, חושפים במכון 'דיירקט פולס' שמזוהה עם הימין כי שלושת ערוצי החדשות האחרים לא ישדרו את המדגם שלהם משום שהוא 'לא מדויק'. במכון חושפים כי בעבר תיאמו בערוצים את תוצאות המדגם

מכון הסקרים מאשים: ערוצי התקשורת תיאמו את תוצאות המדגם
שלמה פילבר בבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מכון הסקרים 'דיירקט פולס' בראשו עומד שלמה פילבר, הצליח להתברג ברשימת מכוני הסקרים הנחשבים. הוא חזה לא פעם תוצאות מדויקות, לצד נפילות כמו בפריימריז בליכוד שם הובך מעט כשהיה רחוק מהתוצאות. אלא שלטענתו הוא זוכה להתעלמות משאר ערוצי התקשורת שאינם רואים בו ובערוץ בו משודר הסקר 'קולגות'.

בפוסט שפרסמו בחברת הסקרים הם מגוללים ומאשימים את שאר הערוצים ב"קרטל": "רובכם לא מכירים את הדרמה שהתרחשה באולפני החדשות ביום הבחירות לפני שנה וחצי, מרץ 2021, בין שעות 19:00 ל- 21:00. השמועה מספרת כי לכל אחד מהערוצים יצא מדגם שונה. קורה. בערוץ 13 עם קמיל פוקס עמד המדגם הראשוני על 62:58, בכאן 11 עם דודי חסיד המדגם הראשוני עמד על 61:59, ובערוץ 12 עם מנו גבע המדגם הראשוני סיים בתיקו 60:60", כותבים בדיירקט פולס.

לטענת מכון הסקרים, "כמו בכל קרטל שרוצה למנוע תחרות, ובעיקר חושש מאוד מהמוניטין של עצמו, תיאמו ביניהם החברים כי כולם יציגו מדגם זהה של 61. כך אף אחד לא יפגע בהצגה שהכין הערוץ המתחרה, כולם יציגו גם את המדגמים האחד של השני ואיזה יופי ואיזה טופי ולבבות וחיוכים".

ומה בבחירות הקרובות?

בדיירקט פולס מספרים כי בבחירות הקרובות החליטו בערוץ 14 להיכנס לזירה ולהציג לראשונה מדגם בחירות משלהם. לאחר מו"מ ענייני נבחרה דיירקט פולס לביצוע המדגם. "כן, זה קצת מפחיד את הקרטל. נכנס גורם שמשבש את האידיליה", נכתב בפוסט, "גם מזהה מגמות מוקדם מכולם, וגם "מכריח" את הסוקרים האחרים להתיישר באיחור אופנתי בהתאם למספרים". אולם, בשלושת הערוצים טענו כי מדגם שאינו מדגם קלפיות הוא לא מדויק, ולכן לא נציג אותו במשדרי הבחירות שלנו. 

בדיירקט פולס מסכמים ופונים לציבור להתעדכן דרך המדגם בערוץ 14: "מזה כשלושה שבועות עמל כל צוות דיירקט על בניית מודלים, עריכת סימולציות ושילוב טכנולוגיות בינה מלאכותית, כל זה בכדי לייצר את מדגם יום הבחירות המדויק ומייצג ביותר עבור חדשות 14 ועבורכם הצופים. מחר גם נדע עד כמה חזינו נכון את תמונת המגמות לאורך כל החודשיים האחרונים".

"אנחנו מחוייבים כבר 4 שנים להביא לכם את התוצאות המדויקות ביותר ואת הפרשנות המקצועית ביותר, בשקיפות מלאה וללא קשר לעמדות הפוליטיות הפרטיות של מי מהעובדים בחברה או מה יגידו האחרים".

 

מכון הסקרים דיירקט פולס מדגם בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד