כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ועדת שקד: אברכים ילמדו רק 40 שעות

חוק טל קבע 45 שעות לימוד לאברכים • גפני ופרוש דרשו לצמצם ל-35 עד 37 שעות בלבד • ומה עוד צפוי להשתנות בחוק הגיוס?

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

לפי החלטה מסתמנת של 'ועדת שקד', הדנה בחוק הגיוס החדש, נראה כי השעות הנדרשות מהאברכים החרדים להקדיש ללמוד בכולל יצומצמו. כך מדווח זאב קם ב'מעריב'.

בדיון שקיימה אתמול הוועדה דרשו חברי הכנסת משה גפני ומאיר פרוש, לחייב את תלמידי הכוללים, למספר שעות קטן בהרבה מזה שחוק טל חייב אותם.

בעוד שבחוק טל נקבע כי תלמידי הכולל ילמדו לפחות 45 שעות שבועיות, הח"כים החרדים ביקשו כי שעות הלימוד יצטמצמו ל-35 עד 37 שעות בלבד. במהלך הדיון, הסכימה הוועדה להתפשר ולהקטין את מספר שעות הלימוד של הכוללים ל-40 שעות שבועיות. תלמידי הישיבות ימשיכו להיות מחויבים ללמוד 45 שעות שבועיות.

סמנכ"ל עמותת חדו"ש, שחר אילן, אמר בתגובה לדברים: "הקיצוץ במספר שיעורי התורה הופך את חברי הכנסת של יהדות התורה לראשי המתנגדים ללימוד התורה בארץ. אחרי שנים שבהם מספרים לנו חברי הכנסת האלה כמה חשוב לימוד התורה לביטחון המדינה וקיומה, הם מנסים לקצץ רבע משיעורי התורה של אברכי ישראל ומתפשרים על שמינית".

יו"ר הוועדה, ח"כ איילת שקד, טענה בתגובה כי למרות שחוק טל קבע 45 שעות לימוד לאברכים, בפועל התקנות עליהן חתם שר הביטחון קבעו רק 40 שעות לימוד.

יצוין, כי בפועל בכוללים ובישיבות לומדים הרבה מעבר למכסת שעות זו, והדיון הוא כלפי השעות הנדרשות כלפי רשויות המדינה.

כמות שעות הלימוד של תלמידי הישיבות אינה הנושא הראשון שבו חלו שינויים בהשוואה להצעת החוק המקורית שהוכנה על ידי ועדת פרי. לאחרונה פורסם ב-nrg מעריב כי גם גיל גיוס החובה לחרדים, עליו הוסכם במו"מ הקואליציוני (גיל 21), שונה בנוסח הצעת החוק כך שנכון לעכשיו אין קביעה כי החרדים יחויבו להתגייס בגיל 21.

בנוסף, עתידם של שני סעיפים מהותיים נוספים אינו ברור - סעיף הסנקציות הפליליות שיוטלו על משתמטים חרדים וסעיף מכסות הפטורים מגיוס לתלמידים המתמידים. עתיד שני הסעיפים יוכרע בשיחות שמתנהלות בין ח"כ שקד ובין יו"ר סיעת יש עתיד, ח"כ עפר שלח.
ישיבה ועדת שקד שעות לימוד משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד