כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
משפטי ראווה

טהרן: כתבי אישום נגד 1,000 מפגינים באיראן

הרשויות האיראניות בטהרן הגישו כתבי אישום נגד 1,000 בני אדם שהשתתפו בהפגנות המחאה במדינה. המשפטים יתקיימו בפומבי. לטענת האיראנים, המפגינים הם סוכנים זרים שפועלים בשליחות ארה"ב וישראל. כ-300 אזרחים כולל ילדים נהרגו במהלך ההפגנות מאש חיה על ידי שוטרים ממשמרות המהפכה

טהרן: כתבי אישום נגד 1,000 מפגינים באיראן
מפגינים באיראן נגד המשטר צילום: Iran international

נגד 1,000 בני אדם הוגשו כתבי אישום בטהראן בגין "התפרעות" והמשפטים יתקיימו השבוע בפומבי. סוכנות הידיעות תסנים האיראנית ציטטה את ראש מערכת המשפט בבירת איראן, שאמר כי 1000 מפגינים יעמדו לדין. בשבועות האחרונים מתקיימות ברחבי איראן הפגנות רבות נגד מותה של האישה הכורדית בת ה-22 מחסה אמיני, היא מתה במעצר של משטרת המוסר בחודש שעבר.

לטענת האיראנים, המפגינים הם סוכנים זרים שפועלים בשליחות ארה"ב וישראל. כ-300 אזרחים כולל ילדים נהרגו במהלך המחאות מאש חיה מצד שוטרים ממשמרות המהפכה. האיראנים יצאו לרחובות בבירה טהראן וברוב הערים הגדולות, גונבאד-א קאבוס בצפון מחוז גולסטן, קרמנשה במערב איראן, ואמול בצפון מזנדרן. הפגנות דווחו גם מאזורים המשויכים למעמד הפועלים בדרום הבירה טהרן, כמו פאדשט ואסלאם שאהר, כמה ערים גדולות אחרות כמו זאהדן, בירת המחוז הדרום-מזרחי של סיסטן ובאלוצ'סטן, ארדביל, בירת צפון-מערב מחוז ארדביל, תושבים בדרום מחוז קרמן, ומראנד, במחוז מזרח אזרבייג'אן.

אנשים גם הפגינו בעיירות קטנות ומרוחקות רבות ברחבי המדינה, כולל האי קשם שבמפרץ הפרסי. בנושאר, עיר נמל באזור הים הכספי, לפחות ארבעה כלי רכב של כוחות הביטחון הוצתו על ידי מפגינים זועמים.

מאות בני אדם נורו למוות על ידי כוחות הביטחון ורבים נפצעו וחלקם נעצרו בימים האחרונים, אזרחים נראו מכים שוטרים ברחובות עם הרבה אומץ. איראנים צעירים יותר, במיוחד נשים צעירות יותר, הפגינו במספר אוניברסיטאות גדולות, ונראה שהם הכוח המניע של ההפגנות. נשים צעירות נקטו בצעדים חסרי תקדים במקומות רבים, כמו הסרת כיסויי הראש שלהן בקמפוסים שעלולים להוביל לגירוש. נשים רבות גם שרפו את כיסויי הראש שלהן ברחובות, אך נראה כי ההפגנות נרגעו.

איראן כתבי אישום מעצר מפגינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד