כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

כל 'כנופיית' הנערים שוחררה למעצר בית

ששת הנערים האחרונים שעדיין שהו במעצר במסגרת החשדות ל'כנופיית תג מחיר' ופגיעה ברכוש ערבי - שוחררו לבתיהם

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

כל 14 הנערים שנעצרו בשבוע וחצי האחרון על ידי משטרת ישראל בחשד לביצוע מעשי וונדאליזם ברכוש של אזרחים ערבים המתגוררים בשכונת שמעון הצדיק - שוחררו למעצר בית. אמש שוחררו 6 העצורים האחרונים שעוד נותרו במעצר. שחרורם של הנערים עומד בניגוד להצהרות הלוחמניות של המשטרה מיד עם התרת הפרסום - על לכידת כנופיה מסוכנת.

"השחרור המהיר של הנערים היא עדות לכך שהמשטרה מיהרה לצאת בהכרזות ריקות על הישגים", אומר אחד מהורי הנערים. "הילדים שלנו לא עשו פשע, הם היו מעורבים במעשה קונדס שהמשטרה ניפחה אותו לממדי-ענק במטרה לקצור ממנו הישג תקשורתי. חבל שבדרך ה'הישג' המדומה הזה היה מלווה בחקירות לא חוקיות ונקצר על גבם של נערי ישיבה המומים בני 13".

חלק מהנערים העצורים התלוננו במהלך השבוע על יחס מזלזל ומשפיל שספגו מהשוטרים ועל חקירות באמצע הלילה וללא נוכחות ההורים - בניגוד לחוק.

עוד בנושא:
"הכל מכור מראש. הילד עצור בתנאים איומים"
14 צעירים סימנו יעד: לפגוע בערבים

כזכור, שני קטינים נעצרו בתחילת שבוע שעבר על ידי חוקרי משטרת ישראל בחשד כי שרטו רכבים של ערבים המתגוררים בצפון ירושלים. הנערים נלקחו לחקירה בתחנת המשטרה שנמשכה עד היום - במהלכה היא הרחיבה את מעגל העצורים ל-14 עצורים, כולם קטינים שעצורים כבר ימים ארוכים ונחקרים בתנאים קשים. כאמור, כל העצורים שוחררו למעצר בית. עורכי הדין המייצגים את החשודים הם עו"ד דוד הלוי, אביחי חג'בי ונפתלי ורצברגר ואיתמר בן גביר - מטעם עמותת "חננו".

עורך דין דוד הלוי המייצג חלק מהנערים מטעם עמותת "חננו" אמר היום: "בסופו של יום מתברר כי רב מהומה על לא מאומה וכי ההר הוליד עכבר. השחרור הסדרתי של הקטינים שנעצרו מדבר בעד עצמו".
מעצרים קטינים שחרור רכוש ערבי תג מחיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד