כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"הכל בשביל המשפט"

גנץ תוקף את נתניהו: "השקרן הזה לא מסוגל להוציא אמת מהפה שלו"

שר הביטחון בני גנץ התראיין הערב ל-103FM ותקף בחריפות את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו. לטענתו, "נתניהו ייתן לאיתמר בן גביר להיות השר לביטחון הפנים בשביל להבטיח את עצמו משפטית, הוא שקרן שלא מצליח להוציא אמת מהפה"

גנץ תוקף את נתניהו: "השקרן הזה לא מסוגל להוציא אמת מהפה שלו"
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: אוליבר פיטוסי/אבשלום ששוני, פלאש 90

מערכת הבחירות נכנסת לישורת האחרונה לפני פתיחת הקלפיות מחר בבוקר, והערב (שני) שר הביטחון בני גנץ התראיין לבן כספית ואריה אלדד ב-103FM ותקף בחריפות את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו: "נתניהו ייתן לבן גביר להיות השר לבט"פ בשביל להבטיח את עצמו משפטית. אנחנו עושים את כל המאמצים למנוע את זה".

גנץ העריך כי "יש אפשרות שנתניהו יקים ממשלה על בסיס קיצוניים, אפשרות שנייה שנקים ממשלת אחדות ממלכתית ורחבה, ואפשרות שלישית שנמצא את עצמנו בבחירות שישיות, שביעיות ושמיניות - טוב למדינה זה לא".

עוד הוסיף שר הביטחון ואמר: "אני מסתכל על המפלגות היותר קטנות, כל מי שנמצא בשמאל הוא לא באחוז סכנה שלא לעבור. אנשים שנמצאים משם ימינה, איילת שקד ואולי אחרים - לא מתקרבים לאחוז החסימה ואני מניח שאלו קולות שילכו לפח".

 

בפתח השיחה עם כספית ואלדד נשאל גנץ על הביקורת שהשמיע כלפי רה"מ יאיר לפיד וטען כי לא מדובר ב"ירי בנגמ"ש": "אני נותן כבוד רב ליאיר לפיד ואנחנו עובדים יחד בשיתוף פעולה מאוד גדול. אני לא נכנס לזה, אבל אגיד לכם שבסופו של דבר האג'נדה הביטחונית, גם מבחוץ וגם מבפנים, היא עניין מרכזי בבחירות הבאות עלינו לטובה אני מקווה. לכן, אני עבדתי איתו בשיתוף פעולה, ואני מאמין שנמשיך לעבוד בשיתוף פעולה בעתיד.

"אני חושב שהדרך היחידה לצאת קדימה היא לא בהכרח המפלגה הגדולה ביותר, ואני מנסה להסביר לאנשים למה המחנה הממלכתי בראשותי הוא הדבר שיכול לייצר פה איזושהי פריצה קדימה בצורה חוצת גושים בין ימין ושמאל. עם אג'נדה ביטחונית פנימית וחיצונית, אג'נדה ליברלית ומסורתית שמכבדת את כולם.

"אני לא יורה בנגמ"ש ואני לא תוקף אף אחד, ומבחינתי אם אפשר להקים ממשלה, אני הוכחתי בעבר שאני לא חוסם את האפשרות הזו, אני פשוט חושב שמבחינה פוליטית זה פחות סביר. יש לנו שני תרחישים להקמת ממשלה, ותרחיש אחד לסבב בחירות 7,6, ו־8. האפשרות הראשונה היא שנתניהו עם בסיס קיצוניים יקימו ממשלה שאני מאוד לא רוצה לראות אותה לטובת מדינת ישראל כולה. האפשרות השנייה היא שאני אקים ממשלת אחדות ממלכתית".

גנץ גם הגיב בחריפות על הדברים שהשמיע יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שאמר כי אם יקבל את משרד הביטחון "יהיו לו המון אלופים ותא"לים דתיים": "חברים, אוזנכם שמעו ואני ראיתי את זה מהצד. אלה דברים חמורים ביותר. אני לא מוכן לקבל בשם פנים ואופן שהתפיסה הדתית של מישהו קשורה לקידומו לא מפה ולא מפה. אנחנו לא עושים את המיפוי הזה בצבא".

הוא הדגיש: "הדבר הזה הוא מאוד חמור. ובסוף אני שואל את עצמי באמת משפחות של חללים חילונים האמינו פחות? מאיפה הדברים האלה מגיעים? אלה דברים חמורים שעומדים בפתחנו. נתניהו ייתן להם תפקידים בשביל לשמור על עצמו מבחינה משפטית, אלו דברים חמורים שאנחנו יודעים שמגיעים ועושים את כל המאמצים בכדי למנוע אותם. 

בני גנץ בנימין נתניהו בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד