כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
פגישה לא שגרתית

ראש העיר הביע אמפתיה לצרכי הדת של הקהילות

ראש העיר של אנטוורפן בבלגיה הביע את הסכמתו לקיים תדרוך מטעם העירייה כל חודש לגבי דברים שהעירייה קובעת. ראש העיר אמר לראשי הקהילות, כי הוא רוצה לסייע בכל הדברים שחשובים ליהודים, אך מנוגדים לחוקי העזר העירוניים, והביע את אהדתו לרבני הקהילות

ראש העיר הביע אמפתיה לצרכי הדת של הקהילות
רב העיר ומנהיגי הקהילה בפגישה צילום: באדיבות המצלם

מפגש לא שגרתי של ראשי הקהילה ומנהיגי הקהילה בראשות הרב פנחס פאדווה, רבה של קהילת שומרי הדת באנטוורפן - בלגיה שנכנס לתפקידו לפני חודשיים לאחר פטירתו של זקן רבני אירופה, הרב דוד משה ליברמן. המשלחת הנכבדה הגיעה אתמול (שני) לפגישה עם ראש העיר, ואן דר בארט דה ובר, בבניין העירייה. לפגישה הצטרפו חברי הנהלת הקהילות היהודיות, נחמיה שולדינר, יעקב קניג, ויצחק בעק, נשיא הכבוד של הקהילה, לארו טראו, ונשיא קהילת שומרי הדת, יעקב יוסף שרייבר. בפגישה השתתפו חברי העירייה שמואל מרקוביץ, ואנדרי קאנדמן.

ראש העיר העלה את זכרו של הרב ליברמן זצ"ל איתו נפגש בעבר, ראש העיר הביע את הסכמתו לבקשה של ראשי הקהילה בזמן הפגישה, לקיים תדרוך מטעם העירייה כל חודש לגבי דברים שהעירייה קובעת, ושהדברים יגיעו לכל קהילה בעיר, ראש העיר ביקש לדעת את כל הבעיות והבקשות שיש לקהילות.

ראש העיר התייחס גם לנושאי יהודיים ודתיים, וביקש ללבן נושאים שהם חשובים לקהילות החרדיות, אך הן מנוגדות לחוקה הבלגית או מנוגדים לחוקי העזר העירוני, כדי שאפשר יהיה לפתור אותן. ראש העיר הראה אמפתיה לקהילות היהודיות ואמר כי רוצה שיהיה שיתוף פעולה בכל הנושאים עם כלל הקהילות.

אנטוורפן ראש העיר הרב פנחס לייבוש פדווא קהילות יהודיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד