כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
היסטוריה אפלה

אלפי איטלקים צעדו לזכרו של מוסוליני, בן ברית של היטלר

כמה אלפי אוהדים פשיסטים לבושים בשחור קראו ושרו בשבחו של בניטו מוסוליני, הרודן האיטלקי בזמן מלחמת העולם השנייה. הם צעדו לזכרו והניפו ססמאות התומכות בו. הם ציינו 100 שנים לכניסתו של מוסוליני לרומא. מוסליני שיתף פעולה עם היטלר ברצח יהודים

אלפי איטלקים צעדו לזכרו של מוסוליני, בן ברית של היטלר
אלפים בתור להיכנס לקבר צילום: צילום מסך

קהל של כמה אלפי איטלקים צעדו ביום ראשון האחרון באיטליה, הם צעדו עם סמלים פשיסטיים ושרו שירים מהתקופה הקולוניאלית של איטליה, הפשיסטים חגגו מאה שנה להגעת מוסליני לרומא. ב-28 באוקטובר 1922 נכנסו פשיסטים בחולצות שחורות לבירת איטליה, ופתחו בצעדות תמיכה שהגיעו לשיאן יומיים לאחר מכן, כאשר מלך איטליה העניק למוסוליני את המנדט להקים ממשלה חדשה.

המארגנים הזהירו את המשתתפים, שהגיעו מרומא, בלגיה וארצות הברית, שלא לעבור על החוק, ולא לקיים את הצעדה עם הסגנונות שעשו הפשיסטים לפני 100 שנה, אחרת יסתכנו בהעמדה לדין.

ובכל זאת, חלקם לא יכלו להתאפק, שכן ההמון עצר מחוץ לבית הקברות בו מוסוליני הובא למנוחות לשמוע תפילות וברכות מהנכדה של מוסוליני, אורסולה, כך דווחו כלי תקשורת איטלקיים. "אחרי 100 שנה, עדיין כאן כדי לתת כבוד לאדם שהמדינה עדיין לא מפסיקה להעריץ", אמרה אורסולה מוסוליני לקול צהלות הפשיסטים.

בתוך בית הקברות ביום ראשון, עמדו בתור מעריציו של הרודן האיטלקי ששיתף פעולה עם היטלר, כדי להיכנס לאוהל שלו כל אחד קיבל כרטיס זיכרון חתום על ידי נכדותיו, עם תמונה של מוסוליני חייכן מחזיק את ידו גבוה בהצדעה רומאית. "ההיסטוריה תוכיח שאני צודק", נכתב בכרטיס.

איטליה רומא היטלר פשיסטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד