כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נעצר ע"י המשטרה ושוחרר

תיעוד מזעזע: פעיל מרצ ביזה תפילין בדוכן חב"ד

פעיל מפלגת מרצ ניגש לדוכן של חב"ד בנתניה וביזה את התפילין הקדושות בצורה מחרידה, התיעוד זכה לגינוי מקיר לקיר ע"י הפוליטיקאים | במפלגת מרצ התנערו מהפעיל וטענו כי מדובר במתחזה | המשטרה עצרה אותו לחקירה ושחררה אותו לאח"מ

תיעוד מזעזע: פעיל מרצ ביזה תפילין בדוכן חב"ד
פעיל מרצ עם התפילין צילום: באדיבות המצלם

פעיל מפלגת מרצ בעיר נתניה ביזה הבוקר (שלישי) תפילין, הוא תועד כשהוא ניגש לדוכן תפילין של חב"ד ותוך כדי מריבה וצעקות תפס הפעיל את התפילין בשתי ידיו וביזה אותן בצורה חמורה לקול מחאה וכאב של הנוכחים.

הפוליטיקאים מיהרו לגנות את המקרה המזעזע ולדרבן את המצביעים לצאת ולהשפיע: "השנאה והקיטוב של ממשלת לפיד-עבאס מחלחלת לשטח, צאו והשפיעו נגד השמדת הזהות היהודית במדינת ישראל".

במרצ טענו לאחר שהותקפו כי הפעיל שביזה את התפילין אינו מוכר להם ועשה זאת במטרה לפגוע במפלגה, אף שלא ידע שהוא מתועד. "מרצ פנתה לוועדת הבחירות בדרישה שתפעיל את מלוא סמכויותיה לחקור את התקרית בנתניה. האיש אינו מוכר לאף אחד אנשי מרצ וככל הנראה מדובר במתחזה שמנסה לפגוע במפלגה. תוגש גם תלונה במשטרה"

יו"ר צעירי חב"ד, הרב יוסף יצחק אהרונוב, הגיב: "כולנו מזועזעים עמוקות ממה שאירע. התגובה שלנו זה עוד ועוד דוכני תפילין, עוד ועוד יהודים מכל הסוגים שנושאים תפילין לבורא עולם. אנו מזמינים את כל עם ישראל לגשת לדוכני התפילין ולהתפלל. זו התשובה הטובה ביותר".

במשטרה הודיעו כי חוקרי תחנת המשטרה בנתניה פתחו בחקירה עם קבלת דיווח בדבר חשד לעבירת פגיעה ברגשי דת, כאשר גבר כבן 61 תושב נתניה הגיע לדוכן הנחת תפילין בעיר, הממוקם סמוך לבית ספר בה קיימת קלפי וביזה תפילין בצורה מכוערת. בתום החקירה יועברו ממצאיה לעיון והחלטת התביעות בהתאם.

ארגון בצלמו פנה ליועמ"שית בדרישה שתגיש כתב אישום נגד האיש שביזה את התפילין בנתניה: האיש אמנם עוכב לחקירה אך שוחרר מידית. למשטרת ישראל אין סמכות להורות על העמדה לדין בגין עבירה זו. משום כך, מבקש מנכ"ל בצלמו שי גליק מהיועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי ביהרב מאירה בדרישה לפעול למיצוי הדין עם העבריין.

במכתב שנשלח על ידי יועמ"ש בצלמו עו"ד מיכאל ליטווק נכתב בין הייתר. הדבר פגע במיליוני יהודים דתיים ושאינם. יהודים לאורך כך הדורות מסרו את הנפש על קדושת התפילין ודווקא פה במדינת היהודים ועוד ביום הבחירות החגיגי בוחר פעיל מרצ לבזות ולפגוע ברגשות מיליוני מאמינים. אין ספק שחובה עלייך לאשר באופן מידי הגשת כתב אישום נגדו בגין עבירה על חוק העונשים סעיף 173 פגיעה ברגשות דת

בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד