ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

באחד מכל חמישה רכבים לחץ האוויר בצמיגים אינו תקין

בבדיקה של עמותת אור ירוק ברחבי הארץ נמצא:באחד מכל חמישה רכבים לחץ האוויר בצמיגים אינו תקיןעמותת אור ירוק: "לצמיגי הרכב חשיבות עליונה משום שהם הגורם המקשר בין הרכב לכביש"

צילום אילוסטרציה.צלם: אור ירוק
צילום אילוסטרציה.צלם: אור ירוק

לקראת החורף הקרב ערכו מתנדבי מועדוני עמותת אור ירוק בדיקות לחץ אוויר לצמיגי רכבים בכל רחבי הארץ. המתנדבים התמקמו בתחנות הדלק "סונול" וביצעו עבור הנהגים העוברים והשבים בדיקות לחץ אוויר ללא תשלום. מטרת הבדיקות הייתה לוודא כי הנהגים נוסעים בבטחה וכן להסביר להם על חשיבות תקינותו של הצמיג.

בסיכום בדיקת הצמיגים התברר כי באחד מכל חמישה רכבים לחץ האוויר בצמיגים אינו תקין. בסך הכל נבדקו 1200 מכוניות בעשרות יישובים ברחבי הארץ, כאשר ב- 217 מתוכן (18%), נמצא כי לחץ האוויר אינו תקין עבור הרכב. ברוב המכוניות לחץ האוויר היה נמוך מהרצוי ובחלקן הוא היה גבוה מדי. פעילות המתנדבים נעשתה בשיתוף עם חברת "סונול" ורשת מרכזי השירות לצמיגים צ'ק אפ.

לצמיג הרכב חשיבות עליונה וצמיג לא תקין, מסכן באופן ישיר את חיו של הנהג ואת הסובבים אותו. רכב עם צמיגים לא תקינים גורם לחוסר יציבות הרכב ועלול לגרום לנהג לאבד שליטה בעת בלימת חרום או בפניות חדות.

לחץ אוויר הנמוך בעשרים אחוזים מהמומלץ על ידי יצרן הרכב, עשוי להקטין את תוחלת החיים של הצמיג עד כדי 30% ולגרום לצורך בהחלפת הצמיג בתדירות גבוהה. גם צריכת הדלק של המכונית תגדל, באותם התנאים, ב-3% לפחות. בנוסף, צמיג שחוק או לא תקין עם לחץ אוויר נמוך משמעותית מהמומלץ על ידי היצרן עשוי להאריך את מרחק בלימת החירום ב-60%.

בכדי להימנע ממצבים אלו, יש לבדוק את לחץ האוויר בצמיגי המכונית מדי חודש ולהחליף אותו אם ישנם סדקים בצמיג או שעומק החריצים בו עולה על שני מילימטרים.

עמותת אור ירוק: "לצמיגי הרכב חשיבות עליונה משום שהם הגורם המקשר בין הרכב לכביש. לכן, על הנהגים ובמיוחד בתחילת עונת החורף אז הכבישים חלקים במיוחד, לוודא כי לחץ האוויר בצמיגים תקין בכדי לשמור על חיי הנוסעים ברכב. שמירה על צמיג תקין, יכולה להציל חיים".

ירון פלג, מנכ"ל רשת צ'ק אפ: "החורף המתקרב, הוא הזדמנות טובה לבדיקה וטיפול בצמיגי הרכב, אשר מהווים את הגורם הבטיחותי החשוב ביותר בנסיעה במכונית. הצמיג הוא "הקשר" שלנו לכביש, ולכן חשוב לדאוג שיאובחן ויטופל בהתאם".
אור ירוק לחץ אוויר צמיגים בטיחות סונול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד