כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"יש כיוון לניצחון"

אחוזי ההצבעה בשיא: בשמאל מודאגים - בימין אופטימיות זהירה

אחוזי ההצבעה הגבוהים מזריקים אופטימיות זהירה בקרב מפלגות גוש הימין מאחר ומפלגות רבות בגוש השמאל-ערבים נמצאות על סף אחוז החסימה | בשמאל מנסים לשדר לחץ אך ככל הנראה וללא הועיל אולם בגוש הימין מזהירים מפני חגיגות מוקדמות | האם הפעם תהיה הכרעה?

אחוזי ההצבעה בשיא: בשמאל מודאגים - בימין אופטימיות זהירה
יום הבחירות צילום: לא לשימוש

מאה עשרים וארבעה ימים של קמפיין יגיעו בעוד כשעה לסיומם עם סגירת הקלפיות ותחילת ספירת הקולות ופרסום המדגמים בינתיים נתוני ועדת הבחירות מצביעים על זינוק משמעותי באחוזי ההצבעה, מדובר בנתונים דרמטיים אשר ישליכו על התוצאות הסופיות, אולי אף יעניקו ניצחון מוחץ למי מהצדדים. לאורך היום אחוזי ההצבעה שנרשמו היו גבוהים משמעותית מהשנים האחרונות, למעשה הגבוהים ביותר מאז 1999 אז התקיימו בחירות ישירות לראשות הממשלה בין בנימין נתניהו לאהוד ברק.

אחוזי ההצבעה מדאיגים בעיקר את מחנה "רק לא ביבי" כאשר חמישה מפלגות מתנדנדות על סף אחוז החסימה (העבודה, ישראל ביתנו, רע"מ, מרצ וחד"ש-תע"ל) מתחת לאחוז החסימה נשרפים עשרות אלפי קולות ע"י בל"ד. אחוזי ההצבעה גבוהים מעלים את מחיר הקולות השווה למנדט ומגבירות את החשש כי מי מהמפלגות לא תעבורנה את אחוז החסימה, מה שיעניק את הניצחון לימין ולנתניהו.

מנגד, במחנה הימין משדרים כלפי חוץ זעקות גוואלד אך במטות ובחמ"לים מביעים סיפוק ואופטימיות זהירה אל מול אחוזי ההצבעה הגבוהים במעוזי הימין ובמגזר החרדי, הפוליטיקאים מזהירים שלא למהר ולחגוג ניצחון שמא יהיה מוקדם מידי ובשעה שנותרה עד לסגירת הקלפיות הפער בין הגושים עלול להסגר.

לאורך היום הסתובבו ראשי המפלגות במטות ובערים כשהם מפצירים באזרחים לעזוב את עיסוקיהם ולצאת ולהצביע גם נתניהו העומד בראש גוש הימין, וגם ראש הממשלה יאיר לפיד שידרו מאז שעות הבוקר לחץ לחץ ודאגה מאחוזי ההצבעה וטענו כי המצב צמוד וכי הנתונים מראים שמפלגתו הולכת לקראת הפסד או בחירות שישיות.

 

בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד