כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
שקד מחוץ לכנסת

ההישג של הציונות הדתית: יותר גדולים מגנץ

קמפיין השתייה כשל: הרשימה המשותפת של סמוטריץ' ובן גביר ניצבת כמפלגה השלישית בגודלה לפי תוצאות המדגמים - ועקפה את 'המחנה הממלכתי', ובכך סיכלה את האפשרות שלא תכנס לממשלת נתניהו אם כזו תוקם • 'הבית היהודי' הרחק מאחוז החסימה; שקד תסכם קריירה זמנית

ההישג של הציונות הדתית: יותר גדולים מגנץ
בן גביר וסמוטריץ צילום: פלאש 90

אם פרסום המדגמים הערב (שלישי) יאמתו את תוצאות האמת ניתן לקבוע כי הכותרת של מערכת הבחירות, מלבד השגת ה-61 לימין, היא הזינוק של רשימת 'הציונות הדתית'-'עוצמה יהודית'.

הרשימה נעה במדגמים בין 12 ל-15 מנדטים, לפחות פי שתיים מגודלה בכנסת האחרונה, 6, וזה יהפוך אותה למפלגה השלישית בגודלה בכנסת ה-25. ברשימה הצליחו, לפי המדגמים, להגיע ליעד - יתרון על 'המחנה הממלכתי' של בני גנץ.

אם אכן יהיו גדולים מגנץ, מפלגותיהם של סמוטריץ' ובן גביר מבטיחים לעצמם שנתניהו לא ישאיר אותם בחוץ וייקח את גנץ, כיוון שבלעדיהם אין לו 61 מנדטים להרכבת ממשלה. זה סימן רע לליכוד שמצמצם את האפשרויות ונותן לרשימה הסרוגה לסחוט יותר.

התוצאה מגיעה על אף קמפיין שתייה שניהל נתניהו בשבועות האחרונים, שיצר מתיחות בגוש, במטרה לגרום למינימום מעבר קולות ממפלגתו. הוא טען כי זה לא משנה כמה הם יעמדו, אלא רק המפלגה הגדולה - אלא שכאמור כשל.

סמוטריץ' ובן גביר, וגם 'נעם' שלה יש נציג במקום ה-11, סיכמו כי כל אחת תנהל משא ומתן בנפרד אך מתואם כדי להגיע למקסימום תוצאה. המפלגות גם מתכוונות להתפצל אחרי הבחירות ולנהל סיעות נפרדות.

בחירות לכנסת ה-25 תוצאות הבחירות לכנסת ה-25 בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר בן גביר בהר הבית מפלגת הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד