כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בפעם החמישית

העולם מסקר: בנימין נתניהו עומד להיות שוב ראש ממשלה

כלי תקשורת בעולם דיווחו בהרחבה על תוצאות המדגמים וציינו כי "הכל עדיין פתוח". ה'וושינגטון פוסט' דיווח: "נתניהו נראה במצב של חזרה לשלטון. ה'ניו יורק טיימס' דיווח: "אם המגמות יימשכו, בנימין נתניהו יחזיר לעצמו את השלטון, ויעמוד בראש אחת הממשלות הימניות ביותר בתולדות המדינה" 

העולם מסקר: בנימין נתניהו עומד להיות שוב ראש ממשלה
נתניהו בקלפי צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ

בעוד בישראל נתניהו מסתמן כראש הממשלה הבא, בעולם לא התעלמו מתוצאות המדגמים, ה'דיילי מייל' דיווח: בנימין נתניהו עומד על סף להיות ראש ממשלה שוב לאחר הבחירות החמישיות בישראל בתוך פחות מארבע שנים, כך עולה מהמדגמים.

על בן גביר ציין העיתון: המדגמים הראו כי "הציונות הדתית הימנית הקיצונית של איתמר בן גביר היא המפלגה השלישית בגודלה. בן גביר הוא תלמידו של רב גזעני שנרצח בשנות ה-90 והבטיח קו נוקשה נגד הפלסטינים וגירוש פוליטיקאים ערבים מישראל. הוא צפוי לבקש תפקיד בקבינט כשר לביטחון פנים".

תאגיד השידור הגרמני DW דיווח, כי: מדגמים העלו את מפלגת נתניהו ליתרון, מפלגתו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו משיגה את מירב המושבים בפרלמנט. אלו הבחירות הלאומיות החמישיות בישראל מאז 2019.

ה-BBC ציין: ראש ממשלת ישראל לשעבר, בנימין נתניהו, בדרך לניצחון בבחירות.

ה'וושינגטון פוסט': נתניהו נראה במצב של חזרה לשלטון, כך מראים המדגמים בישראל.

ה'לה מונד' הצרפתי כתב: בנימין נתניהו נוגע בשלטון בישראל לפי מדגמים שפורסמו. ה'ניו יורק טיימס': אם המגמות יימשכו, בנימין נתניהו יחזיר לעצמו את השלטון, ויעמוד בראש אחת הממשלות הימניות ביותר בתולדות המדינה גם כשהוא עומד לדין באשמת שחיתות. אם גוש הימין אכן יזכה בניצחון דחוק, זה יאפשר לנתניהו, ראש הממשלה המכהן הוותיק ביותר בישראל, לחזור לתפקידו גם כשהוא עומד לדין באשמת שחיתות.

ה-CNN דיווח: מנהיג ישראל לשעבר, בנימין נתניהו, עומד על סף חזרה לתפקיד ראש הממשלה בישראל, תוצאות ראשוניו שיש רוב דחוק בבחירות הלאומיות החמישיות במדינה בתוך פחות מארבע שנים.

אתר פוליטיקו דיווח לגולשים על בן גביר כי: "במהלך החגיגות קראו תומכיו של בן גביר "מוות למחבלים".

"אנחנו רוצים לעשות הפרדה מוחלטת בין אלה שנאמנים למדינת ישראל - ואין לנו שום בעיה איתם - לבין אלה שמערערים את ארצנו היקרה", צוטט בן גביר.

פוליטיקו מציין כי "הקואליציה של לפיד הורכבה מלאומנים המתנגדים למדינה פלסטינית, מפלגות השואפות להסכם שלום ולראשונה בתולדות המדינה - מפלגה אסלאמיסטית ערבית קטנה. הקבוצות היו מאוחדות בגלל סלידן מנתניהו. אבל הקואליציה הזו קרסה באביב הזה בגלל קרבות פנים".

תוצאות הבחירות לכנסת ה-25 בחירות לכנסת ה-25 מדגמים בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד