ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בניגוד לציפיות

בולסונארו מגיב להפסד: "תהיה העברת שלטון מסודרת"

אחרי שפרשנים טענו כי יעשה "מעשה טראמפ" ויסרב להכיר בהפסדו: נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו נשא נאום קצר בו הודיע כי הוא יציית לחוקה הבריזלאית, ויאפשר העברת שלטון מסודרת. בהצהרה שנשא לא בירך את הנשיא הנכנס, אך עצם העובדה שקיים הצהרה זו מרגיעה רבים בנוגע להמשך הליך העברת תפקיד הנשיא

בולסונארו מגיב להפסד: "תהיה העברת שלטון מסודרת"
בולסונארו עם אלפי תומכיו צילום: צילום מסך

בהצהרה קצרה הודיע נשיא ברזיל הנוכחי, שהפסיד השבוע בבחירות למנהיג השמאל לולה דה סילבה, כי הוא "יציית" לחוקה. בהצהרתו לא בירך בולסונארו את הנשיא הנבחר לולה, והגיב לחסימות הכבישים של תומכיו, באומרו: "הפגנות שלווה תמיד יתקבלו בברכה, אבל אסור שהשיטות שלנו יהיו של השמאל, שתמיד פוגעות באוכלוסייה, כמו פלישה לרכוש... ומניעת הזכות לבוא וללכת".

עם ספירת הקולות בבחירות בברזיל שהתקיימו ביום ראשון, מועמד השמאל לולה דה סילבה זכה ב-50.8% מול 49.20% של ז'איר בולסונארו, פער קולות בסך כ-1.8 מיליון. לולה לא הצליח להגיע ליותר מ-50% מהקולות הדרושים כדי למנוע סיבוב שני בבחירות לפני כחודש. בולסונארו פרסם פוסטים ברשתות החברתיות של פוליטיקאים זרים הנוטים לימין, כולל נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, שקרא לברזילאים להצביע עבורו. ראש ממשלת ישראל לשעבר, בנימין נתניהו, הביע תודה על היחסים הדו-צדדיים בין המדינות, וגם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן אשר שיבח אותו, אך זה לא עזר לו.

בתקופה האחרונה פיזר בולסונארו רמזים וטענות לפיהם השיטה האלקטרונית מועדת לזיופים, ומאחר שכל הממסד השלטוני מאוחד נגדו, אי אפשר לסמוך על השיטה, וצריך לבדוק מה אפשר לעשות כדי לוודא שהתוצאות של הבחירות אכן ישקפו את ההצבעה האמיתית של העם.

פרשנים העריכו כי בולסונארו יעשה 'מעשה טראמפ', וימשיך לצעוד בעקבותיו של האיש ששימש לו כמורה דרך במדבר הפוליטי, בכך שיסרב להכיר בתוצאות הבחירות ויטען לזיופן. כעת יומיים לאחר הבחירות, מפריך בולסונארו חששות אלו ומבהיר: "תהיה העברת שלטון מסודרת".

ברזיל נשיא ברזיל לולה דה סילבה ז'איר בולסונרו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד