ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מגמה מדאיגה

משטרת גרמניה חושפת נתונים מטרידים על אנטישמיות

יותר 1,500 פשעים אנטישמיים נרשמו בגרמניה ב-2022. המועצה המרכזית של הקהילות היהודיות מצביעה על סכנה שאינה באה לידי ביטוי בסטטיסטיקה. משרד הפנים הפדרלי ספר יותר מחמישה פשעים אנטישמיים ביום לשנה הנוכחית

משטרת גרמניה חושפת נתונים מטרידים על אנטישמיות
משטרת גרמניה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

המשטרה הפלילית הפדרלית הגרמנית דיווחה כי 1,555 תקריות אנטישמיות נרשמו בגרמניה בשלושת הרבעונים של 2022, ממוצע של חמישה מקרים ביום, כך מדווח העיתון Die Welt, בסך הכל זוהו השנה 936 חשודים, ולא הוצאו צווי מעצר. רובם המכריע של התקריות קשורים בהסתה לשנאה, העלבת יהודים, פגיעה ברכושם ו"שימוש בסמלים של ארגונים בלתי חוקתיים" - לרוב זהו צלב קרס.

במהלך תקופה זו נרשמו 55 התקפות על יהודים, ו-11 מהן אירעו מיולי עד ספטמבר: חמש בברלין, שתיים בברנדנבורג, שלוש בבוואריה ואחת במקלנבורג-וורפומרן. הפרסום מדגיש כי הנתונים הסופיים על תקריות אנטישמיות לרבעון השלישי של 2022 יתפרסמו בהמשך, עם קבלת כל הדיווחים. יצוין כי המספר 459 הופיע בדוח הראשון לחודשים ינואר-מרץ, מאוחר יותר הוא שונה ל-683.

נזכיר כי בשנת 2021 דיווח משרד הפנים הגרמני על 3027 מקרים של אנטישמיות, בהשוואה ל-2020, מספרם גדל ביותר מ-25%. ארגונים יהודיים בגרמניה מביעים דאגה שהפעם הדו"ח השנתי לא יהיה טוב, ייתכן שמספר התקריות האנטישמיות הפעם יגדל לא רק בגלל המספר הרב של ההפגנות האנטי-יהודיות והאנטי-ישראליות שהתרחשו השנה. המועצה המרכזית של היהודים בגרמניה הביע צער על המספרים הגבוהים, אך אינה מופתעת. "בעיתות משבר, יהודים לעתים קרובות משמשים כשעיר לעזאזל", אמר נשיא המועצה המרכזית יוזף שוסטר וולט. "זה גם גורם להתקפות".

שוסטר רואה בקיצוניות הימנית את האיום הגדול ביותר על יהודים בגרמניה - במיוחד בכל הנוגע לפוטנציאל לאלימות. "כשמדובר בפעולות איבה שאינן נכללות בסטטיסטיקה, אני שומע לא פעם שמעורבים גם אנשים עם רקע מוסלמי".

המגמה המדאיגה של פשעים אנטי-יהודיים נמשכה גם השנה. לשנת 2021, משרד הפנים הפדרלי זיהה 3,027 מקרים של פשעים אנטישמיים, עלייה של יותר מרבע בהשוואה לשנה הקודמת. בשנה שעברה נרשמו 1,036 מעשים כאלה ברבעון השני בלבד. הרקע הוא מספר רב של הפגנות ותקריות אנטי-יהודיות ואנטי-ישראליות במהלך הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

גרמניה משטרת גרמניה יהודים גרמניה אנטישמיות בגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד