כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אין להם גבולות

סוכני המשטר חטפו פרופסור לגנטיקה בן 85

סוכנים איראניים בלבוש אזרחי חטפו את דרוש פרחוד, פרופסור בן 85 לגנטיקה רפואית וקלינית הידוע כאבי הגנטיקה של איראן. פרחוד נעצר בביתו ביום ראשון האחרון, הוא נלקח למקום לא ידוע שם נחקר שעות רבות לגבי קשרים עם מתנגדי המשטר

סוכני המשטר חטפו פרופסור לגנטיקה בן 85
דרוש פרחוד צילום: Iran international

כוחות איראניים בלבוש אזרחי חטפו את דרוש פרחוד, פרופסור בן 85 לגנטיקה רפואית וקלינית הידוע כאבי הגנטיקה של איראן. על פי הדיווח בערוץ הטלוויזיה Iran International, פרחוד נעצר על ידי כוחות הביטחון בביתו ביום ראשון בבוקר, לא פורסם מדוע הוא נעצר ולאן נלקח.

המדען הנודע מתח מוקדם יותר השנה על הרפובליקה האסלאמית על הפרת זכויות אדם. פרחוד מתח ביקורת על תוכניות המשטר לאסור בדיקות רפואיות שונות, ותיאר אותן כהפרות זכויות אדם. הוא קרא לזה "ללכת לאחור לפני 200 שנה".

דריוש פרחוד, המכונה "אבי המדע הגנטי האיראני", אישר את מעצרו ואמר כי ב-8 בנובמבר נכנסו שני אנשים לרכבו ולקחו אותו למקום לא ידוע, שם הכניסו אותו לרכב אחר וחקרו אותו בערך 26 שעות, הם רצו לדעת אם הוא נמצא בקשר עם מתנגדי משטר, הוא שוחרר לבסוף לאחר יממה של התנכלות.

הוא סיפר כי נחטף על ידי "שני אנשים שהיו לבושים שחורים והיו כמו סוכנים, הם לקחו אותי בכוח לחקירה". פרופסור פרחוד אמר לאתר ISNA שהוא לא יודע אם הסיפור שלו "יסתיים בטוב או לא". הוא הדגיש כי הוא עדיין לא יודע מי הם היו ואיפה החזיקו אותו.

פרופסור פרחוד הוא אחד מגדולי מדע הרפואה האיראני, למד באוניברסיטאות איראניות וגרמניות, בנוסף לגנטיקה הוא גם חוקר מצטיין בפסיכולוגיה ואנתרופולוגיה והיה חבר קבוע באקדמיה האיראנית למדעי הרפואה.

איראן פרופסור גנטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד