י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

דרמה בלוב: חמושים חטפו את ראש הממשלה

חמושים פשטו על מלון בטריפולי וחטפו את ראש הממשלה עלי זיידאן • החטיפה קשורה כנראה למעצר בכיר באל-קאעידה

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

דרמה בלוב: מקורות ביטחון בלוב מסרו הבוקר (יום ה') כי ראש הממשלה, עלי זיידאן, נחטף על ידי חמושים.

זיידאן נחטף ממלון פאר בבירה טריפולי ונלקח למקום לא ידוע. על פי הערכות הוא נחטף בתגובה למעצרו של בכיר באל-קאעידה במדינה על ידי כוח צבא אמריקני.

בהודעת הממשלה הלובית נמסר: "קבוצה של חמושים, מורדים לשעבר במשטר, חטפו את זיידאן". במקביל, גם מאבטחים בבית המלון "קורינתיה" ממנו הוא נחטף אישרו לסוכנות הידיעות רויטרס שראש ממשלת לוב נחטף.

כתב של רשת אל-ג'זירה בטריפולי, מחמוד עבד אל-ואחיד, דיווח שזיידאן נחטף על ידי ארגון שנקרא "תא המבצעים המהפכני" ופרסמה תמונה של ראש הממשלה הלובי לצד חוטפיו.

אמל ג'ראיי, ראש מערך הדוברות של ראש הממשלה, אמר לאל-ג'זירה שהחטיפה אירעה באמצע הלילה. "ברגע זה אני מפוחד, דבר אינו ברור. באמת שאין לי מידע איך זה קרה. אני בטוח שהאנשים שעשו את זה התכוננו היטב", אמר ג'ראיי והכחיש את השמועות ששר האוצר גם נחטף. "זה לא נכון", הוא אמר.

רק אתמול התראיין ראש ממשלת לוב לרשת BBC הבריטית. בראיון הוא קרא למדינות המערב לסייע לארצו במאבק נגד חמושים. הוא הוסיף כי ארצו הפכה לבסיס לייצוא נשק למדינות האזור. "התנועה של כלי הנשק האלו מסכנת גם את המדינות השכנות, לכן צריך להיות שיתוף פעולה בינלאומי כדי לעצור זאת".
לוב אל קאיעדה טרור חטיפה מוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד