כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

קידום אתרים בגוגל: היתרון שלך על המתחרים

קידום אתרים באינטרנט הוא דבר מבוקש בגלל יעילותו. ידוע שמדובר בטכניקה המקפיצה את חשיפות האתר ומביאה רווחים לבעל אתר האינטרנט. כאן בכתבה נעסוק בקידום אתרים, נבדוק מהן האופציות הקיימות ונציין את מה שמאפיין כל אחד מהן. מוזמנים להתקדם איתנו בקידום האתר שלכם

קידום אתרים בגוגל: היתרון שלך על המתחרים
קידום בגוגל צילום: FREEPIK

מה זה קידום אתרים?

כדי שאתר האינטרנט שהקמתם יעלה בדף התוצאות הראשון של הגולש, תצטרכו לקדם אותו. קידום אתרים הוא תחום רחב המאפשר לכל עסק להגדיל את קהל היעד שלו. האלגוריתם של גוגל סורק בכל רגע נתון את התכנים המועלים אליו ובהתאם לנתונים שהוא מזהה, התוכן יקודם ויגיע לתוצאות מובילות.

 

אילו סוגי קידום אתרים קיימים?

קיימים שתי אופציות לקידום אתרים:

קידום אתרים אורגני

קידום זה נעשה באמצעות אסטרטגיה ואופטימיזציה, ללא תשלום לחברת גוגל. האתר מקודם תודות לתכניו ולא בגלל ששילמו עליו. קידום אתרים אורגני המכונה SEO בעברית המשמעות היא אופטימיזציה למנועי החיפוש. קידום אתרים אורגני אורך זמן ורבים משלבים אותו עם קידום אתרים ממומן.

קידום אתרים ממומן

קידום ממומן ידוע גם בקיצור PPC. תוכלו לקדם את האתר שלכם בצורה ממומנת. באופן כזה, קידום האתר מתבסס על תשלום לחברת גוגל. ברגע שבעל האתר משלם על קידום, הוא יקבל אותו. כשהוא מפסיק לשלם, גם קידום האתר מופסק. קידום ממומן ידוע שמביא תוצאות בטווח המיידי. אך גם בו חשוב להשקיע נכון ולפרוס מפה תקציבית נכונה לקידום ממומן.

למה צריך קידום אתרים?

עולם הדיגיטל התרחב. נכון להיום, הוא לא משמש אותנו רק לצרכי עבודה אלא גם לתרבות הצריכה והוא מייעל את חיינו בהרבה מובנים. מרבית אזרחי ישראל המתעניינים בשירות מסוים, יחפשו אותו קודם באינטרנט. הם לא יצאו מהבית ואחר כך יחפשו לאן ללכת. כבר בבית מהנייד, הם יכנסו לאתרי עסק שנותנים את השירות שהם מחפשים, הם יתרשמו מהאתר ויחליטו אם לבצע את הרכישה או לנטוש לטובת אתר אחר.

אז למה קידום אתרים הוא משתלם?

כל בית עסק שרוצה להגדיל את קהל היעד שלו מקדם את האתר שלו. קידום אתרים מוביל לרמת חשיפות גבוהה באתר. תדמית העסק עולה וללקוחות פוטנציאלים קל למצוא את בית העסק שלכם.

בנוסף, אתר עסק שמגיע למקום מוביל בתוצאות החיפוש, משדר ייחודיות והוא מבודל אוטומטית מכל שאר האתרים האחרים שנחשבים פחותים לעומתו.

מהו סוג קידום האתרים המועדף?

כאמור, ניתן לקדם אתרים בשתי צורות: קידום ממומן וקידום אורגני.

קידום ממומן עולה יקר. על כל הקלקה בעל האתר משלם לגוגל. קחו בחשבון שהלידים המתקבלים מאתר המקודם בצורה ממומנת הם פחות איכותיים מלידים המגיעים מקידום אתרים אורגני.

בנוסף, חשוב לזכור כי קידום אתרים ממומן מתבצע תמורת תשלום, ברגע שנגמר התקציב, האתר לא יקודם יותר וחבל על כל הכסף שהושקע.

למרות החסרונות הבולטים בקידום אתרים ממומן, רבים נעזרים בו בגלל שהוא טוב לקבלת תוצאות מיידיות. קידום אתרים אורגני הוא קידום שלוקח זמן. מדובר בתהליך ולכן לא ניתן להגיע לתוצאות באופן מיידי.

איך תדעו מה נכון לאתר שלכם?

קידום אתרים אורגני הוא הקידום היעיל ביותר בטווח הארוך, הוא גם מביא לידים חמים ואיכותיים, גם יעיל לטווח הארוך, הוא מתברר כהשקעה רווחית בהגדלת מעגל הלקוחות ולכן הוא הבסיס לכל עסק שרוצה לקדם את האתר שלו.

למרות זאת, אתרים רבים הם אתרים זמניים או אתרים העוסקים בשיווק סחורה עונתית. לעסקים כאלו יתכן והשקעה בקידום אתרים ממומן תהיה חסכונית יותר בשל הסיבה שהם לא צריכים את הקידום לאורך כל תקופות השנה.

שורה תחתונה

כדי להנות מתוצאות גם בטווח המיידי וגם בטווח הארוך, מקובל לשלב בין השניים.

 הכתבה נכתבה ופורסמה ע"י  לאוס מדיה ואינטראקטיב, החברה המובילה בישראל לשיווק באינטרנט, עיצוב ובניית אתרים.

 

גוגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד