כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מחשש לחייו

מנהיג המפלגה בראיון ממקום סודי: "הסכם גרעין יעזור למשטר"

מנהיג הכורדים האיראני מוסטפא היג'רי שנמצא במקום מסתור מחשש לחייו אומר כי "הסכם גרעין יעזור לאיראן לממן קבוצות פרוקסי ולדכא את אנשיה". הוא קרא לאחד קבוצות מיעוט כדי להפיל את המשטר האיראני

מנהיג המפלגה בראיון ממקום סודי: "הסכם גרעין יעזור למשטר"
מוסטפה היג'רי צילום: טוויטר

בראיון לעיתון הסעודי Arab News, אומר מנהיג מפלגת הכורדים האיראני מוסטפא היג'רי שנמצא במקום מסתור, כי "הסכם גרעין יעזור לאיראן לממן הפגנות, ומחאות שלוות לגיטימיות יותר ממחאות אלימות, ויש אבדות נמוכות לכורדים האיראנים".

מוסטפא היג'רי, הוא מנהיג המפלגה הדמוקרטית של כורדיסטן בחלק של איראן, הוא מסתתר בעקבות ניסיונות התנקשות ומטח טילים ומל"טים מתאבדים בסוף ספטמבר שהרסו חלק ניכר מהמטה של ​​המפלגה בקויה שבאזור כורדיסטן בעיראק. בהתקפות נהרגו לפחות 16 בני אדם, בהם כמה אזרחים. זו לא הייתה התקיפה האיראנית הראשונה וגם לא כנראה האחרונה בשטח כורדיסטן העיראקית שכוונה נגד מפלגת KDPI, מפלגת האופוזיציה הכורדית האיראנית הוותיקה והגדולה ביותר.

בספטמבר 2018, פגיעת טילים איראנית דומה על מטה המפלגה הרגה 17 בני אדם ופצעה עוד 49, כולל חלק מהנהגת המפלגה. ביולי 1996, איראן אף פלשה לכורדיסטן העיראקית, ושלחה כ-3,000 חיילים לתקוף את משרדי KDPI בקויה. התנקשויות ומכוניות תופת נותרו הטקטיקה האיראנית הנפוצה יותר. ב-1989 וב-1992, איראן התנקשה בשני מנהיגי KDPI לשעבר בווינה ובברלין. ועכשיו היג'רי דואג לביטחונו, הוא התראיין ממקום סודי במזרח התיכון.

רוב הבכירים בעיראק הכורדית מאמינים שהתקיפות האחרונות נגד הכורדים מהוות ניסיון להסיט את תשומת הלב מהצרות הפנימיות של איראן. יש אי שקט על מותה של צעירה כורדית איראנית, מחסה אמיני, בידי משטרת המוסר של איראן עדיין יש הפגנות במדינה, וכרגיל הרשויות בטהרן האשימו את המהומות ב"התערבות זרה".

היג'רי אומר שהמשטר בטהרן אכן היה רוצה שהמפלגה תשלח את כוחותיה לאיראן, מכיוון שזה יעזור לאייתולות להצדיק את הטענה של "התערבות זרה". ויפעל להגביר את הדיכוי של העם. ההפגנות באיראן פקדו את המדינה כולה ואף חצו קווים אתניים ועדתיים - לראשונה במדינה מאז הפלת השאה ב-1979. היג'רי, אמר כי התגובה של הקהילה הבינלאומית צריכה להיות יותר סנקציות נגד המשטר, עזרה נוספת לעם האיראני בעקיפה של מגבלות האינטרנט שהמשטר מפיל בזמן הפגנות. תמיכה מוסרית בהפגנות וסולידריות עם קבוצות אופוזיציה כמו שלו.

איראן כורדיסטן מפגינים כורדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד