ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
חשש עולמי

גורמים רשמיים בארה"ב: הרוסים דנו בשימוש בנשק גרעיני

שיחות שקיימו קצינים רוסים בנוגע לשימוש בנשק גרעיני נגד אוקראינה, הדאיגו את ממשל ביידן, בעיקר בגלל שרוסיה הפכה מתוסכלת בגלל הכישלונות שלה בשדה הקרב באוקראינה, והחשש כי הרוסים ישתמשו בנשק גרעיני כנקמה

גורמים רשמיים בארה"ב: הרוסים דנו בשימוש בנשק גרעיני
ארטילריה אוקראינית צילום: משרד ההגנה האוקראיני

קציני צבא רוסיים בכירים ניהלו לאחרונה שיחות ודנו מתי וכיצד רוסיה עשויה להשתמש בנשק גרעיני טקטי באוקראינה, מה שתורם לדאגה מוגברת בוושינגטון ובבירות בעלות הברית, כך על פי גורמים בכירים אמריקאים ששוחחו עם ה'ניו יורק טיימס'.

הנשיא פוטין לא היה חלק מהשיחות, שנערכו על רקע הרטוריקה הגרעינית המתעצמת של רוסיה והכישלונות בשדה הקרב. אבל העובדה שמנהיגי צבא רוסיה בכירים אפילו ניהלו את הדיונים הבהילה את ממשל ביידן מכיוון שהיא הראתה עד כמה הגנרלים הרוסים מתוסכלים מהכישלונות שלהם בשטח, ומצביעה על כך שהאיומים של פוטין להשתמש בנשק גרעיני אולי לא רק מילים.

ובכל זאת, פקידים אמריקאים אמרו כי הם לא ראו ראיות לכך שהרוסים מעבירים נשק גרעיני למקום או נוקטים באמצעים טקטיים אחרים כדי להתכונן לתקיפה. ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי, סירב להגיב על "פרטי הדיווח הזה".

"היה לנו ברור מלכתחילה שהשיחות של רוסיה לגבי השימוש הפוטנציאלי בנשק גרעיני מדאיגות מאוד, ואנחנו מתייחסים אליהן ברצינות", אמר מר קירבי. "אנחנו ממשיכים לפקח על זה כמיטב יכולתנו, ואנחנו לא רואים שום אינדיקציה לכך שרוסיה עושה הכנות לשימוש כזה". הפנטגון מעריך שלרוסיה יש מאגר של עד 2,000 כלי נשק גרעיניים טקטיים, שהורדו לשדות קרב כדי להכריע את הכוחות הקונבנציונליים. אך מעולם לא נעשה שימוש בנשק גרעיני טקטי בלחימה, אבל אפשר לפרוס אותו במספר דרכים, כולל באמצעות טילים או פגז ארטילריה.

מלחמת אוקראינה רוסיה נשק גרעיני ולדימיר פוטין ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד