כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אסון לאומי

ארגון הבריאות העולמי: הכולרה התפשטה ברחבי לבנון

לבנון דיווחה על כ-1,400 מקרים של כולרה מאז אמצע אוקטובר, כך לפי סוכנות הבריאות של האו"ם. מנה ראשונה של חיסונים מצרפת הגיעה השבוע לארץ הארזים. ההתפרצות החלה בעיירה בצפון המדינה, שם נמצאו רוב המקרים. בית חולים שדה הוקם באזור על ידי הרשויות

אילוסטרציה
אילוסטרציה

ארגון הבריאות העולמי הזהיר כי הכולרה מתפשטת במהירות ברחבי לבנון. המדינה המשוסעת במזרח התיכון דיווחה באוקטובר על מקרה הכולרה הראשון שלה מאז 1993. המחלה התפשטה כעת לכל האזורים במדינה, עם 1,400 מקרים בסך הכול, כך על פי ארגון הבריאות העולמי. ההתפרצות החלה בעיירה בבניין שבצפון המדינה, שם נמצאו רוב המקרים. בית חולים שדה הוקם שם על ידי הרשויות.

המדינה נמצאת כעת במשבר כלכלי, יחד עם חוסר יציבות פוליטית. הנשיא מישל עאון עזב את תפקידו השבוע, וסיים את כהונתו בת שש השנים ללא מחליף וכרגע יש ממשלה זמנית. מנהל החירום האזורי של ארגון הבריאות העולמי, ריק ברנן, אמר כי זה כנראה הגיע מסוריה, שם יש כעת כ-20,000 מקרים חשודים.

חיידקי הכולרה מתפשטים דרך מים, מזון או ביוב מזוהמים. זה גורם לסיכון לאי ספיקת כליות או אפילו מוות, אבל ניתן לטפל באמצעות תרופות. זה מועבר דרך הביוב, מה שמגביר את הסיכון להתפרצות.

מספר ההתפרצויות ברחבי העולם גדל בחדות השנה. שיטפונות, בצורת, מלחמות וגורמים אחרים, גרמו לירידה בגישה למים נקיים, המים המזוהמים הביאו את המחלה, כך פרסם ארגון הבריאות העולמי. הארגון מספק תמיכה ללבנון בצוות רפואי, ציוד ומשאבי מעבדה, חיסונים, וכן מספק הכשרה במרפאות ובבתי חולים.

מים נקיים כולרה לבנון סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד