כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מתח ביקורת

אוליגרך ויתר על אזרחות רוסית בגלל המלחמה

אוליגרך רוסי, אולג טינקוב, שהתבטא בעבר נגד המלחמה, אמר כי אינו רוצה להיות מזוהה עם "מדינה פשיסטית". טינקוב מתח ביקורת חריפה על המתקפה של רוסיה באוקראינה, ותיאר אותה כ"מלחמה מטורפת", וקרא למערב לסיים את "הטבח". הוא פרסם פוסט באינסטגרם עם צילום ויתור האזרחות

אוליגרך ויתר על אזרחות רוסית בגלל המלחמה
אולג טינקוב צילום: אינסטגרם

הבנקאי והיזם המיליארדר אולג טינקוב המתגורר בלונדון, ויתר על אזרחותו הרוסית בגלל המלחמה באוקראינה עליו מתח בעבר ביקורת. "קיבלתי את ההחלטה לוותר על האזרחות הרוסית שלי. אני לא יכול ולא אהיה קשור למדינה פשיסטית שהחלה במלחמה עם שכנתה השלווה והורגת אנשים חפים מפשע מדי יום", אמר טינקוב.

"אני מקווה שאנשי עסקים רוסים בולטים יותר ילכו אחרי, זה מחליש את משטרו של פוטין ואת כלכלתו, ובסופו של דבר מעמיד אותו בתבוסה", כתב באינסטגרם. הוא שיתף תמונה של תעודה המאשרת את סיום אזרחותו הרוסית. "אני שונא את רוסיה של פוטין, אבל אוהב את כל הרוסים, שהם בבירור נגד המלחמה המטורפת הזו" כתב טינקוב.

אישור ויתור על האזרחות רוסית

סוכנות הידיעות הצרפתית AFP דיווחה, כי המיליארדר הוא אחד הטייקונים המוכרים ביותר ברוסיה והקים את בנק טינקוף המקוון. הבנק הוא אחד המלווים הגדולים ברוסיה, עם כ-20 מיליון לקוחות.

טינקוב מתח ביקורת חריפה על המתקפה של רוסיה באוקראינה, ותיאר אותה כ"מלחמה מטורפת", וקרא למערב לסיים את "הטבח". ה'גארדיאן' הבריטי מדווח, כי הוא גם היה יעד לסנקציות בריטיות שהוטלו זמן קצר לאחר תחילת הסכסוך בסוף פברואר, אך לא הוטלו עליו עקב התנערותו מהמלחמה. הוא נעצר בעבר בלונדון ב-2020 באשמת העלמת מס בארצות הברית. מאוחר יותר הוא שוחרר בערבות וטופל בלוקמיה בלונדון. הוא עזב את תפקידו כמנכ"ל טינקוף ב-2020 והבנק התנער ממנו.

מלחמת אוקראינה רוסיה אוליגרך ולדימיר פוטין לונדון אינסטגרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד