כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לא מחובר למציאות

ביידן טען שדיבר עם ממציא האינסולין

הנשיא ג'ו ביידן אמר לתומכים בפלורידה, כי דיבר עם האיש שהמציא את האינסולין, ומעולם לא זכה להיות האיש עליו רשום הפטנט כי "זה אמור להיות זמין לכולם". ביידן אמר כי דיבר עם ממציא האינסולין, אך במציאות הוא מת לפני שביידן נולד

ביידן טען שדיבר עם ממציא האינסולין
מזרק אינסולין צילום: דוברות המשטרה

הנשיא ג'ו ביידן אמר אמש (שלישי) בחדר מלא בתומכים בהאלנדייל ביץ', פלורידה, כי דיבר עם האיש שהמציא את זריקת האינסולין ושהוא מעולם לא זכה לראות את הפטנט כי "הוא אמור להיות זמין לכולם". אחד היתרונות הללו הוא הגבלת עלות האינסולין ל-35 דולר, שלדברי ביידן נובע מכך שהטיפול בסוכרת נועד להיות זמין לכולם.

"כמה מכם מכירים מישהו עם סוכרת וזקוק לאינסולין?" ביידן שאל את הקהל. "אתם יודעים כמה עולה לייצר את תרופת האינסולין הזו לסוכרת? היא הומצאה על ידי אדם שלא רשם עליה פטנט כי הוא רצה שהיא זמינה לכולם. דיברתי איתו". עם זאת, אינסולין, הורמון המיוצר בגוף, מעולם לא הומצא אלא התגלה על ידי פרדריק בנטינג.

פרדריק גרנט בנטינג, נולד ב-1891, ומת ב-1941 היה רופא וביוכימאי קנדי, זוכה פרס נובל לרפואה בשנת 1923 על גילוי האינסולין ותחילת הטיפול בו לבני אדם, גילוי שהציל עשרות מיליוני נפשות בעולם, כשהדוגמה הנודעת היא בסיוע לחולי הסוכרת.

אך ביידן תעה, הרופא והמדען המנוח מת בגיל 49 ב-21 בפברואר 1941. ביידן נולד ב-20 בנובמבר 1942.

ג'ו ביידן נשיא ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד