כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
האדמו"ר כובד בסנדקאות

ברית מרגשת לפליטי אוקראינה נערכה בקישינב

הפליט: מאוקראינה, הברית: במולדובה, הסנדק: האדמו"ר מנדבורנה. הקהילה היהודית בקישינב, מולדובה ציינה בהתרגשות טקס ברית מילה ליהודים מבוגרים פליטים מאוקראינה שהחליטו לחזור לכור מחצבתם. שניים מהם בגיל 50 עברו ברית מילה

ברית מרגשת לפליטי אוקראינה נערכה בקישינב
ברית מילה בקישינב צילום: באדיבות המצלם

פליטים רבים שברחו מהמלחמה באוקראינה והגיעו למולדובה, החליטו להשתקע בקהילה היהודית של קישינב, בראשות רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן. שניים מהם בשנות החמישים לחייהם, שנולדו וגדלו בזמן השלטון הקומוניסטי במדינות ברית המועצות ונמנע מהם לקיים את מצוות ברית מילה בזמנה, הודיעו לרב זלצמן על רצונם להתקרב לאביהם שבשמים ולהיכנס בבריתו של אברהם אבינו.

השבוע, נערכו הבריתות בהשתתפות מפתיעה של כ"ק האדמו"ר מנדבורנה שאף כובד בסנדקאות. האדמו"ר הגיע לקישינב בירת מולדובה כשהוא מלווה במקורביו לביקור חיזוק מיוחד, על מנת לעמוד מקרוב על הקליטה של משפחות הפליטים בקהילה היהודית המקומית ועל פריחת היהדות בהנהגתו של הרב זלצמן.

בהשתתפות חברי הקהילה המקומית, פליטים יהודים מאוקראינה, נערכה הברית הראשונה בה כובד כ"ק האדמו"ר בסנדקאות ונתן ל"רך" הנימול את שמו היהודי ברוך. בברית המילה השניה כובד רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן בסנדקאות. בברית השתתף גם הדיין הנודע הגאון הרב יוסף ברודבקר מבית הדין באוקראינה. בתום טקס הבריתות, ערך האדמו"ר טיש לחיים וסעודת מצווה בהשתתפות רבים מחברי הקהילה, שזכו לברכות וחיזוקים מהאדמו"ר.

במסגרת ביקור החיזוק, ערך האדמו"ר עוד קודם לברית, סיור בבית הספר היהודי ובמוסדות הקהילה היהודית בקישינב. בנוסף שוחח האדמו"ר עם הפליטים מאוקראינה שהשתקעו בקישינב, שמע על הקשיים שלהם, על הבתים שהשאירו באוקראינה וחיזק את רוחם.

בהמשך נועד האדמו"ר לשיחה פרטית ממושכת עם רבה של מולדובה ושמע ממנו על פעילות הקהילה המתפתחת בשנים האחרונות, על המערך המיוחד לסיוע לפליטי אוקראינה ועל הפעילות האמיצה בתקופת חודשי המלחמה הראשונים.

קישינב מולדובה ברית מילה נדבורנה הרב פנחס זלצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד