כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
התינוק היתום

הלם בשדרות: היולדת שרה אלינור ע"ה נפטרה

שרה אלינור דדון התמוטטה בביתה לאחר לידת בנה השישי ולאחר שבוע נפטרה • הברית של התינוק התקיימה בלעדיה, ויקרא שמו בישראל: 'אורי' • התינוק היתום מצטרף לחמשת אחיו הגדולים ממנו שברגע אחד הפכו ליתומים

הלם בשדרות: היולדת שרה אלינור ע"ה נפטרה
מודעת אבל צילום: באדיבות המצלם

אחד המקרים היותר עצובים שאירעו בתקופה האחרונה: הגב' שרה אלינור דדון, תושבת שדרות שילדה את בנה השישי רק לפני שבועיים, נפטרה בבית החולים ברזילי באשקלון, לאחר ששכבה במשך כשבוע כשהיא מחוסרת הכרה.

כדי לתרום ליתומיה של היולדת הצעירה שרה אלינור דדון ע"ה>>>

דדון הותירה אחריה שישה יתומים, הגדול מביניהם בן עשר בלבד, והקטן בן שבועיים.
תושבים בשדרות מספרים כי ימים אחדים לאחר שילדה את בנה השישי, שוחררה מבית החולים לביתה כשמצבה טוב ולא היה שום חשש לשלומה. למחרת, היא התמוטטה בביתה: "בעלה חזר לביתם ומצא אותה שרועה על הקרקע כשהיא מחוסרת הכרה".

לפי ההערכות, ככל הנראה התקף אפילפסיה הוא זה שגרם לה ליפול, ולאבד את ההכרה לזמן קצר, אלא שבזמן זה היא נחנקה למרבה הצער, וכתוצאה מכך נפטרה.

"הברית לתינוק התקיימה בהעדרה של אמו", מספרים השכנים, "כולם קיוו שהיא תתעורר בקרוב ותוכל לגדל את בנה בנחת ובשמחה לאורך ימים ושנים. אבל לא כך רצתה ההשגחה העליונה. נראה שנגזרה גזירה וגורלה נחתם מראש".

האלמן, יוסף דדון, היה עובד בעבר במפעל של שטראוס באזור התעשייה של העיר, אבל רעייתו ביקשה ממנו שיעזוב את העבודה וישקיע את כל כוחותיו בלימוד התורה. "זאת היתה בקשה", הוא אומר, "עכשיו היא הפכה לצוואה...".

"בבית המשפחה שורר מחסור תמידי", אומרים אנשי הצדקה בשדרות, "כעת החמיר המצב מאוד. האב זקוק לעזרה רבה בגידול הילדים, כביסות, ניקיונות, שמרטפות, שיעורי בית, בישולים וכל מה שעושה עקרת בית באופן יומיומי, כל אלו הפכו למעמסה כבדה מאוד על צוואריו של אברך הכולל".

עם זאת, גם הם מבינים שהפעילות בתוך שדרות לא צפויה להניב את גיוס הסכומים המצופים: "הקהילה כאן לא עשירה, בלשון המעטה, זאת עיר שנמצאת בתחתית המדרג הסוציואקונומי של מדינת ישראל, וכדי שנוכל לתת למשפחה את המינימום ההכרחי, אנחנו חייבים עזרה מבחוץ, וזקוקים נואשות לתמיכה כספית שתגיע מיהודים טובים בכל רחבי הארץ".

כדי לתרום ליתומיה של היולדת הצעירה שרה אלינור דדון ע"ה>>>

 

קופת העיר שדרות פטירת יולדת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד