כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
סגירת מעגל חשמלי

פעוט בלע סוללה שגרמה לו לכוויות: "היה חשש למוות"

למיון הילדים של המרכז הרפואי זיו בצפת הגיעו בני משפחה עם פעוט בן שנה, בחשד בלע חפץ זר | הצוותים מיהרו לשלוח לצילומי רנטגן – שם גילו שמדובר בסוללה שטוחה | "היה חשש להיווצרות חור בדופן הושט והיה חשש להסתבכות האירוע ואף למוות"

פעוט בלע סוללה שגרמה לו לכוויות: "היה חשש למוות"
הסוללה צילום: דוברות זיו

למיון הילדים של המרכז הרפואי זיו בצפת הגיעו בני משפחה עם פעוט בן שנה, בחשד בלע חפץ זר.

על הפעוט נראו סימני מצוקה שלא תאמו מצב של בליעת גוף זר או חנק רגילים, ולכן הצוותים מיהרו לשלוח לצילומי רנטגן – שם גילו שמדובר בסוללה שטוחה.

בשלב זה הוזעקו רופאים בכירים של מחלקת אף אוזן גרון של המרכז הרפואי, והתקבלה החלטה להכניסו לחדר הניתוח בדחיפות, להוצאת הגוף הזר.

הסוללה שכמעט גרמה למוות/דוברות בית החולים זיו

ד"ר מרואן כרם, רופא א.א.ג בכיר שהגיע על מנת לבצע את פעולות הוצאת הגוף הזר סיפר: "מרגע שהתקבל הדיווח על המקרה – הוזעקתי לבית החולים. הסוללה הגדולה והשטוחה נתקעה בוושט התינוק וכתוצאה מצורת הסוללה נסגר מעגל חשמלי אשר גרם לכוויות פנימיות בוושט. לא יכולנו להתעכב, משום שכל רגע החמיר את עוצמת הפגיעה ברקמות והיה חשש להיווצרות חור בדופן הושט והיה חשש להסתבכות האירוע ואף למוות".

בעקבות הכוויות הפנימיות בוושט היה קושי לשלוף את הסוללה החוצה, אך בעזרת ציוד אנדוסקופי ולאחר מספר ניסיונות, הוציאו הצוותים את הסוללה בשלמותה.

משם הועבר הפעוט ל-CT – ושם נשללה כל בעיה מחוץ לגבולות הוושט, והפעוט הועבר להשגחה והמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ ילדים.

אביו של הפעוט הודה לעובדי המרכז הרפואי זיו: "באמת שפחדנו, לילד היו סימנים מדאיגים מאוד של חנק ומצוקה. לא חשבנו בכלל שהוא יסבול גם מכוויות פנימיות. צוות בית החולים עשה את הכול כדי שהילד יצא בריא ושלם, בזמן הניתוח עדכנו אותנו כל הזמן במצבו וגם בטיפול נמרץ ילדים ובמחלקת הילדים זכינו ליחס מקצועי וחם. אחרי האירוע הבנו שהסוללה הגיעה ממשקל ביתי שהתגלגל לידי הילד".

יש לציין כי הפעוט שוחרר לפני כשבוע ומצבו טוב.

מנהל המחלקה לאף אוזן גרון בזיו, ד”ר שלמה מרחבי מבקש להדגיש ששאיפת גוף זר כמו פיצוחים, חרוזים, חתיכות פרי וכו’ לדרכי נשימה של ילד יכולה להיות אירוע מסכן חיים.

"גופים זרים אלה עלולים לחסום את קנה הנשימה או אחד מהפיצולים הראשיים שלו, מה שיכול למנוע או להפחית את כניסת האוויר לריאות. לכן, אירועים כאלה כשמגיעים למיון מקבלים התייחסות מידית של מספר צוותים רפואיים הכוללים רופאי ילדים, אף אוזן גרון, מרדימים וצוותי אחים ואחיות", אמר.

 

מקרה רפואי פעוט בליעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד