כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
איבדה את היוקרה

מדוע טסלה לא מצליחה למכור רכבים בישראל?

טסלה ישראל פרסמה בשבועות האחרונים כי יש מלאי של 50 רכבים "שלם וקח" אולם על פי הפרסום ב'כלכליסט' אף אחת לא נרכשה. מדובר במוכנית שהייתה הלהיט של השנה שעברה ומכרה מכוניות בקצב מסחרר אולם כנראה שאחרי כניסות המתחרות היא איבדה מעט מזוהרה

 מדוע טסלה לא מצליחה למכור רכבים בישראל?
אילוסטרציה צילום: unsplash

בשבוע שעבר פרסמה טסלה ישראל מכוניות למכירה ישר מהמלאי, כלומר מכוניות טסלה חדשות בשיטת "שלם וקח". המכוניות שטסלה ישראל מציעה הן כולן מדגמי טסלה 3 ברמות גימור שונות ומגוונות, כולן עם פחות מ-50 ק"מ על השעון וכולן באספקה מיידית.

החברה כבר העמידה השנה למכירה מכוניות "מהאוניה ללקוח", אולם בעוד שבמכירה הקודמת המכוניות נחטפו תוך ימים ספורים, במכירה הנוכחית המצב רחוק מכך. למעשה, על פי הדיווח של תומר הדר ב'כלכליסט', מספר המכוניות שהיצרנית מפרסמת באתר הישראלי רק הולך ועולה - במהלך השבוע האחרון פורסמו באתר טסלה ישראל פחות מ-30 מכוניות, וכעת כבר יש בו 50 מכוניות.

הדר מנתח את הסיבות האפשריות לעומס במלאי החברה. אפשרות אחת היא הזמנות יתר - טסלה פשוט הזמינה יותר מדי מכוניות. כיום בשוק המכוניות החשמליות קשה מאוד למצוא מקרים של הזמנות יתר - יצרני הרכב סובלים כיום ממחסור בכל דבר אפשרי, ממתכות ועד חומרים לחוטי חשמל. שערי הדולר ועלויות השינוע הימי הופכות את יבואה של כל מכונית לכאב ראש. לכן מדובר באפשרות פחות סבירה.

אפשרות נוספת היא ביטולים של לקוחות, בין אם מדובר בביטולים של מוסדיים או של לקוחות פרטיים שנבהלו מעליית הריבית ולקיחת הלוואה בשביל קניית הרכב.

טסלה ישראל לא הגיבה לפניות "כלכליסט", כך שלא ניתן לדעת אם זו אכן הסיבה, אולם עם העובדות קשה להתווכח - עשרות מכוניות טסלה, הלהיט של 2021, עומדות במלאי של היבואנית וממתינות לקונה.

 

מכונית טסלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד