כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ממהרים להשבעה

לא מחכים למנדט מהנשיא: 'הליכוד' יחל את שיחות המשא ומתן

בעוד תוצאות האמת עדיין לא פורסמו, אך ברורות דיו שהימין ניצח את הבחירות עם מעל 61 מנדטים, בליכוד מתכוונים להתחיל את המשא ומתן הקואליציוני עם סיעות הציונות הדתית, ש"ס ויהדות התורה | אולי לראשונה לא יוטל המנדט מהנשיא אלא תוצג בפניו ממשלה מוכנה להשבעה

לא מחכים למנדט מהנשיא: 'הליכוד' יחל את שיחות המשא ומתן
ראשי המפלגות צילום: צלמי פלאש 90

עוד בטרם הסתיים הליך ספירת הקולות, בליכוד כבר נערכים להקמת ממשלה והחלו בשיחות עם מפלגות גוש הימין במטרה לזרז את שיחות המו"מ ובניסיון להשביע ממשלה תוך שבועיים.

נציג הליכוד במו"מ, ח"כ יריב לוין משוחח היום (רביעי) עם ראשי גוש הימין ומציע להם להאיץ את שיחות המו"מ ולמהר בהליך הקמת הממשלה, בניסיון להשביע אותה כבר בעוד 13 יום.

השבעת הכנסת, ההמלצות והמו"מ | הלו"ז המלא

נתניהו וכך גם לוין שואפים להגיע לנשיא המדינה לסבב התייעצויות ולהודיע לו כי עלה בידם להקים ממשלה, ולחסוך את מעמד הטלת המנדט.

נתניהו ויריב לוין באופוזיציה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

בשיחה של לוין עם ראשי הסיעות הוא הסביר את הנחיצות בהחלפת יו"ר כנסת מיד עם השבעת הכנסת. בין השמות שעולים בליכוד הם: דני דנון, אופיר אקוניס וגם יריב לוין כיו"ר זמני עד להשבעת הממשלה.

כך או כך, בליכוד לא ימתינו להטלת המנדט באופן רשמי על ידי נשיא המדינה יצחק הרצוג ויחלו בשיחות מו"מ לא רשמיות בין חברי המחנה כשהמוקש העיקרי הוא חלוקת התפקידים והסמכויות ובכללם תפקידי שרים/סגני שרים/ראשי ועדות בכנסת וגם תפקיד יו"ר הכנסת ויו"ר הקואליציה - שתקשה על הקמת הממשלה.

חברי הליכוד באופוזיציה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

בינתיים יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' מציע הערב בפומבי לראשי הגוש, להתכנס ביחד לשלושה ימים בכפר המכביה, לנהל מו"מ מחדר לחדר וללכת לנשיא לא רק עם המלצה על נתניהו אלא כבר עם ממשלה מוכנה. לשיטתו מדובר במסר חשוב לציבור של "באנו לעבוד ולא לריב".

השבעת ממשלה הרכבת ממשלה בצלאל סמוטריץ ממשלת ימין בחירות לכנסת ה-25 תוצאות הבחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד