כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
חיסכון של מאות מיליונים

שופרסל תפטר עובדים ותסגור עשרות סניפים

תוכנית ההתייעלות של שופרסל הכוללת פיטורי 10% מעובדי המטה ותסגור עשרות סניפים של רשת השיווק יחד עם רשתות ה'פראם' שלה אושרה ע"י הדירקטוריון, והחיסכון מוערך בכ-250 מיליון שקל | מנכ"ל שופרסל: "פרידה מעובדים היא קשה, אך היא המוצא האחרון"

שופרסל תפטר עובדים ותסגור עשרות סניפים
סניף שופרסל דיל צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

תוכנית ההתייעלות של שופרסל אושרה על-ידי הדירקטוריון, ולדברי החברה, החיסכון מוערך בכ-250 מיליון שקל. הקבוצה דיווחה היום (רביעי) לבורסה על האישור ופירטה על שורת צעדי התייעלות נרחבים, על-מנת להתמודד עם התחרות העתידית מצד קרפור ורשתות נוספות ובמטרה לשפר את התוצאות הכספיות של החברה לאחר הדוחות האחרונים.

על פי הדיווח ב'גלובס', התוכנית כוללת שינויים במערך הסניפים ופיטורים בעיקר בקרב מטה החברה. בתוכנית יש שלושה מוקדים: פיטורים של מעל 10% מעובדי המטה והיחידות העסקיות, משמע שלמעלה מ-100 עובדים יפוטרו, והחיסכון המוערך עומד על כ-60 מיליון שקל. המוקד השני הוא סגירת 25 סניפים, מהלך שאמור לחסוך כ-100 מיליון שקל. לצד זאת תצמצם החברה את ההוצאות התפעוליות וצפויה לחסוך בכך כ-90 מיליון שקל.

כחלק מהתוכנית ייסגרו 14 סניפי שופרסל ו-11 סניפים של רשת Be. בנוסף, בעקבות הפעלת מרכזי השילוח האוטומטי ייסגרו כלל מחסני האונליין הייעודיים. כיום יש לחברה 312 סניפי שופרסל ו-91 סניפי Be.

במסגרת תוכנית ההתייעלות החברה מציעה תוכנית פרישה מרצון לעובדים המועסקים בהסכם קיבוצי במטה החברה והיחידות העסקיות. בנוסף תיפרד החברה מחלק מעובדי המטה המועסקים בהסכמים אישיים, "לצורך התאמת מצבת כוח-האדם לצרכים ולאתגרי שוק הקמעונאות במציאות המשתנה".

מנכ"ל שופרסל, אורי וטרמן מסר לאחר אישור התוכנית: "פרידה מעובדים היא קשה, אך היא המוצא האחרון, וזאת לאחר שביצענו כל שביכולתנו על-מנת לבחון חלופות ולמזער את היקפה, תוך שיתוף-פעולה ותיאום מלא עם אריאלה סיסו, יו"ר ועד עובדות ועובדי שופרסל".

בהתייחסו להחלטה על סגירת 11 סניפי רשת הפארם של הקבוצה, Be, אמר וטרמן כי "עיקר הסניפים שייסגרו הם סניפים היסטוריים של ניו פארם המצויים במיקומים עם פוטנציאל רווח נמוך. אנו עתידים לפתוח בשנה הקרובה כ-11 סניפים חדשים של הרשת במיקומים חדשים ואסטרטגיים".

איציק אברכהן, יו"ר שופרסל, מסר כי "לצד תהליכי ההתייעלות שיוצאים לדרך כעת, מבוצעת בחברה עבודה מעמיקה ויסודית של קידום ופיתוח עסקי הליבה ומנועי הצמיחה שלה. במסגרת תוכנית ההתייעלות, ייסגרו סניפים שאינם רווחים, ובמקומם יפתחו בשנים הקרובות כ-25 סניפים חדשים", וכן ציין כי החברה נמנעה מפיטורים של עובדי הסניפים הנסגרים, והם ישולבו בעבודה בסניפים הסמוכים.

שופרסל פיטורי עובדים תכנית התייעלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד