כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"הסתמכו על סקרים"

ההתכתבות חושפת: השאננות ב'יש עתיד' שהעלימה את 'מרצ'

התכתבות בין יועצו של לפיד ובכיר במחאת בלפור שנחשף מגלה כי ב'יש עתיד' נכשלו בזיהוי הסכנה לפיה מרצ לא תעבור את אחוז החסימה | האיש המקורב ביותר ללפיד כתב באחת הקבוצות כי בכל הסקרים אין סכנה למרצ והעבודה, הוא ביקש גם להפסיק את זעקות ה'גוועאלד'

ההתכתבות חושפת: השאננות ב'יש עתיד' שהעלימה את 'מרצ'
לפיד כראש ממשלה במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מחנה 'רק לא ביבי' מנסה להתבונן פנימה ולהבין איך חמק לו הניצחון והפער שגדל בין הגושים. חברי הגוש מפנים אצבע מאשימה כלפי ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד שהתנהל בחוסר אחריות ואף שתה את המנדטים של מרצ, העבודה וישראל ביתנו כשאצל מרצ היה מדובר בחריצת גורלה מתחת לאחוז החסימה. 

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, חשף הערב במהדורה המרכזית התכתבות של בכיר ב'יש עתיד' המעידה על גודל ועומק המחדל של ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד ומפלגתו בראיית הגוש. 

על פי הדיווח של סגל, הלל קוברינסקי, האיש הקרוב ביותר ללפיד ויועצו הקרוב, התכתב ביום שישי האחרון עם בכיר במחאת בלפור, וזאת לאחר שהסקרים מטעם ערוץ 14 העידו על כך שלמפלגת מרצ יהיו ארבעה מנדטים, וכך גם למפלגת העבודה. ההתכתבות בין השניים מגיעה מאחת מהקבוצות של משתתפי מחאת בלפור, על רקע קמפיין שמסרו הוא שאם לפיד יגדל יותר מדי - המפלגות הקטנות לא יעברו את אחוז החסימה.

בהתכתבויות, הבכיר במחאת בלפור פונה לקוברינסקי וכותב לו: "זו הדרך היחידה למנוע מגוש ביבי-בן גביר להגיע ל-61 מאחר ואם אחת המפלגות בגוש חלילה לא תעבור את אחוז החסימה - לנתניהו יהיו 61 מנדטים בוודאות".

בתגובה להודעה שקיבל, ענה קוברינסקי: "זו טעות, הסרטון הזה מכוון רק ליש עתיד, למה אל גנץ? גנץ לקח ממפלגת העבודה ומרצ את כל החקלאים. למה הם עובדים רק נגד יש עתיד? בכל הסקרים שלי, של מרק מלמן, אין שום סכנה למרצ והעבודה".

ההתכתבות בין קוברינסקי לבכיר במחאת בלפור // מתוך הכתבה בחדשות 12.

"אני מבקש שתעשה כל מאמץ להוריד את התקפת הגוואלד מיש עתיד", הוסיף קוברינסקי. "אני המצאתי את אסטרטגיית הגוש בפעם הקודמת. אף אחד לא חושד בי שאני רוצה להפיל את מרצ והעבודה. אני כן חושב שבעבודה מדויקת בטוח העבודה יכולה לקחת מנדט מגנץ".

קוברינסקי אף ביקש מהבכיר במחאת בלפור לעשות "כל מאמץ" לעצור את הקמפיין נגד יש עתיד, וכתב לו כי יש עתיד עושה "עובדת חזק" כדי שאחוזי ההצבעה בחברה הערבית יגדלו, משום שהם יכריעו את הבחירות.

"בכל הסקרים בתקשורת אין סכנה למרצ והעבודה", כתב קוברינסקי. "הקמפיין הזה בצורה מפורשת עושה נזק לסיכוי להביא מתלבטי ליכוד".

לטענת סגל, מדובר היה במחדל חמור משום שכל בר דעת שמסתכל על המספרים יודע כי יש חשש שמפלגת ענק במיוחד אם היא בשלטון עלולה להוריד מלגה בת 6 מנדטים ומטה אל מתחת לאחוז החסימה. סגל מוסיף כי הרעיון שהיה סיכוי להביא מתלבטי ליכוד הייתה איוולת לכל דבר. 

תוצאות הבחירות לכנסת ה-25 מרצ יש עתיד הלל קוברינסקי בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד