כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
זו תמונת המנדטים הנוכחית

החלה ספירת המעטפות הכפולות; בליכוד מביעים חשש מזיופים

החלה ספירת קולות המעטפות הכפולות, כאשר לטענת הליכוד וועדת הבחירות לא מאפשרות למפקחים מטעם הסיעות לוודא שהספירה מתנהלת כשורה. בינתיים פורסמה תוצאת ביניים נוספת המהווה 89% מהקולות שנספרו. מפלגת 'מרצ' מתרחקת עוד יותר מאחוז החסימה | כל הפרטים

החלה ספירת המעטפות הכפולות; בליכוד מביעים חשש מזיופים
ספירת קולות בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בוועדת הבחירות החלה הלילה ספירת המעטפות הכפולות, שמהוות כ-450 אלף קולות נוספים. כאשר לפי טענת 'הליכוד' מנכ"לית ועדת הבחירות, אורלי עדס מונעת מנציגי הסיעות לפקח על הליך ספירת המעטפות הכפולות.

מ'הליכוד' נמסר: מנכ"ל ועדת הבחירות אורלי עדס מונעת מנציגי הסיעות בוועדת הבחירות המרכזית לפקח על על עבודת ספירת המעטפות הכפולות. באופן חסר תקדים ובניגוד לחוק היא הורתה לפרוס חבל שחוצץ בין איזור ספירת המעטפות לבין חברי ועדת הבחירות שמפקחים על הסופרים, באופן שאינו מאפשר להם לפקח על הליך הספירה כמתחייב מתפקידם.

עו״ד אילן בומבך, סגן יו"ר ועדת הבחירות המרכזית מטעם הליכוד פנה לגב' עדס בדרישה להסיר מיידית את החציצה הלא חוקית ולאפשר לו לבצע את תפקידו ולהשגיח על הליך ספירת המעטפות, אך מסיבה שאינה ברורה היא סרבה ונכון לעכשיו אין אפשרות לפקח כראוי על ספירת המעטפות ויתכנו טעויות וזיופים.

אילן בומבך לצד יו"ר הוועדה השופט יצחק עמית | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

בתוך כך, וועדת הבחירות פרסמה תוצאות ביניים נוספות אחרי ספירת כ-89.0% מהקולות, ומהם עולה כי אין שינוי במצב המנדטים ובגושים, מלבד העובדה ש'מרצ' התרחקה עוד מאחוז החסימה.

וזו התוצאה נכון לשעה זו:

הליכוד - 32
יש עתיד - 24
הציונות הדתית - 14
המחנה הממלכתי - 12
ש"ס - 11
יהדות התורה - 8
ישראל ביתנו - 5
רע"ם - 5
חד"ש תע"ל - 5
העבודה - 4, 3.55%

לא עוברות:
מרצ - 3.17%
בל"ד - 3.04%
הבית היהודי - 1.16%

תמונת הגושים:
תומכי נתניהו - 65
חד"ש תע"ל - 5
הקואליציה הנוכחית - 50

דובר וועדת הבחירות המרכזית מגיב לטענות 'הליכוד' ואומר: "לשמירת סדר התנועה של מאות אנשים שגוייסו לטובת ספירת הקולות, הוצב חבלול מסרט סימון לצורך חלוקת המעטפות הכפולות לשם פתיחתן".

בדבריו הוא תוקף את 'הליכוד' מבלי להזכיר את שם המפלגה ונציגה: "כפי שאתמול, עוד טרם החלה ספירת הקולות, כבר החלו גורמים מסויימים להפיץ שמועות חסרות בסיס על אודות "אי סדרים". כך גם היום, עוד טרם החלה ספירת המעטפות הכפולות, כבר נשמעה דרישה מגורמים מסויימים ל"ספירה מחודשת" שטרם החלה כאמור. יש להצר על ההשתלחות האישית במנכלי"ת ועדת הבחירות שהופצה".

ספירת קולות מפלגת הליכוד ועדת הבחירות המרכזית תוצאות הבחירות לכנסת ה-25 בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד