י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
נרכש מאיראן

ארה"ב זועמת על צפון קוריאה שמספקת נשק לרוסיה

המודיעין האמריקני מאמין שרוסיה מקבלת נשק צבאי מצפון קוריאה באמצעות משלוחים, וזאת לאחר שצפון קוריאה הכחישה כל מעורבות במלחמה באוקראינה. צפון קוריאה ניסתה להסתיר את יעד המשלוחים על ידי כך שנראה שהנשק נשלח למזרח התיכון או לצפון אפריקה

ארה"ב זועמת על צפון קוריאה שמספקת נשק לרוסיה
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

המודיעין האמריקני מאמין שצפון קוריאה נותנת בחשאי פגזי ארטילריה לרוסיה על מנת לסייע להם באוקראינה לאחר שהכחישה תחילה כל מעורבות במלחמה.

צפון קוריאה ניסתה להסתיר את יעד המשלוחים על ידי כך שנראה שהנשק נשלח למזרח התיכון או לצפון אפריקה. המשלוחים כללו מל"טים וכלי נשק שנרכשו מאיראן, מה שמעיד על ראיות נוספות שהנשק של רוסיה התרוקן מאז פלישת רוסיה לאוקראינה.

החשיפה מגיעה חודשים ספורים לאחר שהמודיעין האמריקני אמר שרוסיה מנסה לקנות מיליוני כלי נשק ורקטות מצפון קוריאה כדי לעזור להם בשדה הקרב. דובר המועצה לביטחון לאומי לתקשורת, ג'ון קירבי, אמר בהצהרה: "בספטמבר, הרפובליקה העממית הדמוקרטית של קוריאה הכחישה בפומבי כי בכוונתה לספק תחמושת לרוסיה".

"עם זאת, המידע שלנו מצביע על כך שצפון קוריאה מספקת באופן סמוי נשק למלחמת רוסיה באוקראינה, מספר לא מבוטל של פגזי ארטילריה, תוך שהיא מערפלת את היעד האמיתי של משלוחי הנשק על ידי ניסיון לגרום לזה להיראות כאילו הם נשלחים למדינות במזרח התיכון, או צפון אפריקה". ארה"ב לא פרסמה כמה כלי נשק היו במשלוחים או איך הם משלמים עליהם.

הממשל האמריקני סבור שהמשלוח הוא סימן לכך שלרוסיה נגמר הנשק מכיוון שהם נאלצים ליצור קשר עם מדינות כמו איראן וצפון קוריאה. מנהלת המודיעין הלאומי, אבריל היינס, אמרה כי מדובר בהוכחה שהסנקציות על רוסיה משפיעות עליהן מכיוון ש"בקרות היצוא מאלצות את רוסיה לפנות למדינות כמו איראן וצפון קוריאה לצורך אספקה, כולל מל"טים, פגזי ארטילריה ורקטות".

מלחמת אוקראינה רוסיה צפון קוריאה איראן נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד