כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"חדשות מזויפות"

מחוקק רוסי שקרא להפסיק את המלחמה 'נפל' בתאונה

מחוקק רוסי, נמצא בתרדמת בבית החולים לאחר שסבל מפגיעות ראש בסוף השבוע. קרפוב, חבר פרלמנט ידוע כנאמן פוטין אך קרא להפסיק את מלחמת אוקראינה | דיווחים סותרים העלו שהוא הוכה ביציאה מבניין הפרלמנט של רוסיה, סבל מתקרית ביתית, או "נפל" | הוא האחרון בשורה ארוכה של בכירים רוסים שמתו בפתאומיות מאז הורה פוטין על הפלישה לאוקראינה בפברואר

מחוקק רוסי שקרא להפסיק את המלחמה 'נפל' בתאונה
אנטולי קרפוב צילום: צילום מסך

מחוקק רוסי שקרא להפסיק את המלחמה באוקראינה נמצא בתרדמת בבית החולים לאחר שסבל מפגיעות ראש חמורות.

אנטולי קרפוב, בן 71, שהיה רב-אמן שחמט בשנות ה-70 לפני שנכנס לפוליטיקה, נפצע במוסקבה במהלך ליל שבת, על פי דיווחים ברוסיה הוא 'סבל מנפילה'. כעת הוא מאושפז במחלקה נוירולוגית במכון סקליפוסובסקי והוכנס לתרדמת רפואית, כשמקורביו תיארו את מצבו כ'חמור'.

קרפוב ידוע בתור נאמן של פוטין אבל קרא להפסיק את המלחמה באוקראינה "כדי שאנשים שלווים יפסיקו למות". הוא האחרון ברשימה באליטה של ​​רוסיה שבסופו של דבר מת או נפצע קשה מאז החלה הפלישה. המסתורין סביב מותו נמשך, לא ברור בדיוק מתי ואיך קרפוב נפגע.

אנדריי קובלב, בכיר בקהילת אנשי העסקים ברוסיה, טען שהוא הותקף ונפגע בראשו ביציאה מבניין הפרלמנט של מוסקבה. קובלב אמר כי הפוליטיקאי סבל משבר בצוואר ובראשו כאשר הוכה בראשו על ידי תוקפים אלמונים ונמצא מחוסר הכרה.

אולם קיריל זנגליס, דובר פדרציית השחמט הרוסית, אמר שהדיווחים על מכות הם "חדשות מזויפות". גם בתו של קרפוב סופיה הכחישה את הטענות הללו. דיווחים אחרים העלו שהוא סבל מתקרית "ביתית" או שעבר "נפילה מצערת". אחד טען שהוא היה שיכור באותה עת.

על פי ההערכות, ההתקפה אירעה מאוחר ביום שבת או מוקדם ביום ראשון בבוקר האחרון, אם כי דיווחים החלו להתפרסם רק ביום שלישי.

קרפוב נתפס כנאמן ותומך בפלישת פוטין לאוקראינה, הוא גם קרא בפומבי להפסקת המלחמה. הוא אמר לערוץ טלוויזיה בקזחסטן: "הלוואי המלחמה תסתיים מוקדם יותר, כדי שאנשים שלווים יפסיקו למות". הוא הוסיף: "בסופו של דבר אנשים רגילים הם הקורבנות. אנשים רגילים נלחמים, פוליטיקאים וגנרלים מחליטים, ואנשים רגילים נלחמים, אזרחים מתים, אני אפילו לא מדבר על חיילים וקצינים. לא, לא יכולתי לדמיין בכלל שרוסים ואוקראינים ייצאו למלחמה. יש לי הרבה חברים באוקראינה".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין בית חולים תרדמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד