כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כ-65,000 קולות לפח

קארה, אבידר ומוכתר: מה עלה בגורלם? | סקירה

גוש הימין-חרדים ניצח וזה הזמן להפנות את המבט אל הקרב שהתנהל לו מתחת לאחוז החסימה. כמה קולות קיבלה הדר מוכתר אחרי כל הצעקות, כמה שווים מתנגדי החיסונים וכמה אנשים בחרו לשרוף את הקול שלהם על המפלגות הכלכליות. מפלגת כח להשפיע קיבלה למרות הפרישה, 127 קולות

 קארה, אבידר ומוכתר: מה עלה בגורלם? | סקירה
הצבעה בבחירות צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הניצחון של גוש הימין-חרדים נראה סופי, ובזמן שכולם מתעסקים במפלגות הגדולות שלא עברו את אחוז החסימה, יש מקום להפנות מבט אל תחתית הרשימה, במחוזות ההזויים של החגיגה הדמוקרטית. המפלגה שקיבלה את מספר הקולות הנמוך ביותר, היא מפלגה שבכלל הודיעה על פרישה מהמרוץ – מפלגת כח להשפיע בראשות מי שהיה פעם זמר הבית של ש"ס, בני אלבז. המפלגה קיבלה למרות הפרישה, 127 קולות.

מפלגה נוספת שעשתה רעש, היא מפלגת שלושים/ארבעים של סטלה ויינשטיין, שהואשמה על ידי איווט ליברמן בריצה מטעם הליכוד כדי לרסק אותה. היא הסתפקה ב-839 קולות, אך איווט התרסק יפה גם בלעדיה.

אלי אבידר, האיש שרכב לכנסת על גב מחאת בלפור נגד נתניהו, מונה לשר ופרש מהממשלה ואז הקים מפלגה עצמאית, קיבל 967 קולות.

לשם השוואה: מפלגת "כל קול קובע נועם קולמן ולירון עופרי לראשות הממשלה" קיבלה 1,106 קולות, ומפלגת "הפיראטים – הכי טוב לדעתי אני רוצה להיות שם" קיבלה 1,127 קולות.

צעירים בוערים של הדר מוכתר שעשתה הרבה רעש הסתפקה ב-6,332 קולות. המפלגות הכלכליות – של אביר קארה עם 11,668 קולות ושל ירון זליכה עם 11,504 קולות. מפלגת "באומץ בשבילך" של מתנגדי החיסונים הפתיעה עם 13,075 קולות.

יודגש כמובן כי יש עדיין כחצי מיליון קולות של מעטפות כפולות שלא נספרו, וייתכן כי אחת מהמפלגות שלא עברה עד כה את אחוז החסימה תפתיע – ובגדול. לא מספיק בשביל לעבור, אבל אבידר אולי עוד יכול לעקוף את הפיראטים.

בחירות לכנסת ה-25 תוצאות הבחירות לכנסת ה-25 אחוז החסימה הדר מוכתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד