כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
בנפרד אך בתיאום

סמוטריץ' ובן גביר סיכמו ביניהם: בלוק משותף

אחרי ההישג בבחירות, יו"ר 'עוצמה יהודית' ביקש להתפצל מ'הציונות הדתית' לסיעה נפרדת - אך הם סיכמו לפעול בסוג של בלוק משותף ובתיאום מלא במו"מ ובקואליציה, כמו בנט ולפיד בעבר • גורם במפלגה של סמוטריץ' מעריך: חלוקת התיקים לאו דווקא תהיה לפי סדר המקומות

סמוטריץ' ובן גביר סיכמו ביניהם: בלוק משותף
בן גביר וסמוטריץ' מגישים רשימה צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

בגוש הימין לא ממתינים וההכנה למשא ומתן להרכבת הממשלה החלה, כשבכל המפלגות נערכים ומכינים דרישות. 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' סיכמו לנהל את המו"מ בנפרד אך בתיאום, למרות הריצה המשותפת בבחירות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הבקשה לניהול נפרד וגם פירוד של הסיעות בכנסת הגיעה מצד חבר הכנסת איתמר בן גביר, המיועד לתפקיד שר הבט"פ. אלא שהמפלגות סיכמו לפעול בתיאום מלא ובסוג של בלוק משותף.

הכוונה היא שהם יוכלו להשתמש בכמות המנדטים שלהם, 14 נכון לעכשיו, כדי לקבל הרבה יותר מאשר יקבלו אם יפעלו באופן עצמאי. התיאום צפוי להיות מעין הברית של בנט ולפיד ב-2013, אז כרתו השניים הסכם של שיתוף פעולה.

גורם בציונות הדתית מסר: "מתכוונים לפעול בשיתוף פעולה מלא". בתוך כך, במפלגה של סמוטריץ' נערכים למו"מ ובנוסף לדרישה לתיק ליו"ר, ידרשו עוד כמה תיקים, כשעל הפרק עומד גם תיק הדתות כפי שפרסמנו בעבר.

גורם במפלגה העריך כי סדר חלוקת התיקים אחרי סמוטריץ' לאו דווקא תהיה לפי סדר המקומות, אלא לפי ההתאמה לתפקיד. זאת אומרת, שייתכן "וידלגו" על המקומות הראשונים שנבחרו בפריימריז, כדי לתת את התיק המתאים לכל אחד.

בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר משא ומתן קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד